استاندار هرمزگان گفت: ترس از پاسخگویی به دستگاه های نظارتی نباید مانعی برای اتخاذ تصمیم های درست در شرایط جنگ اقتصادی شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، فریدون همتی در بیست و چهارمین جشنواره شهید رجایی و آیین تقدیر از دستگاه های اجرایی برتر استان هرمزگان، با بیان اینکه شکرگزاری باید در گفتار و عمل مدیران نظام اسلامی مشهود باشد، اظهار کرد: شکرگزاری عملی مدیران با تلاش شبانه روزی و خدمت به مردم محقق می شود و باید هم‌سطح مسئولیتی که می پذیریم خود را وقف مردم و انقلاب کنیم.

وی افزود: در این مسیر هیچ مانعی نباید باعث توقف و سکون مدیران شود و تا آخرین ساعاتی که عهده دار مسئولیت هستیم باید برای حل مشکلات مردم و رفع موانع پیش روی آن ها قدم های عملی برداریم.

استاندار هرمزگان، اراده و توکل به خدا را دو عامل اثرگذار و مهم در راستای انجام درست مسئولیت ها برشمرد و گفت: همیشه مسیر خدمت هموار نیست و ممکن است گاهی مشکلاتی بر سرراه ما قرار بگیرد که باید با تکیه بر تفکر جمعی و مشورت، تصمیم درست را اتخاذ کرد.

دکتر همتی با اشاره به ظرفیت ها و مواهب خدادادی هرمزگان، شناخت این فرصت ها را گام اولیه و مهم برای برنامه ریزی و بهره برداری از آن ها عنوان و خاطرنشان کرد: نخبگان دانشگاهی باید استعدادهای هر بخش را شناسایی و آموزش اقشار مختلف مردم را در دستور کار قرار دهند.

وی بیان کرد: تربیت نیروی انسانی ماهر در بخش گردشگری، معدن، کشاورزی و نفت و گاز از موضوعات ضروری است که باید هم‌تراز توسعه در بخش های مختلف ارتقاء پیدا کند.

همتی، با اشاره نقش ملی و فراملی هرمزگان در برخی از حوزه ها، گفت: عملکرد دستگاه های مرتبط با بخش واردات و صادرات ، معدن، نفت و گاز و صنایع دریایی در استان دارای نقشی فراتر از محدوده جغرافیای استان است و باید مدیران اجرایی در هرمزگان بتوانند همتراز مدیران ملی تصمیم گیری کنند.

استاندار هرمزگان، فرمان‌بری محض از مدیران بالادستی، عدم برنامه ریزی و توانایی لازم برای خلق ایده های نو در مواجهه با مشکلات را از جمله معضلات پیش روی برخی از مدیران دستگاه های اجرایی برشمرد و بیان کرد: مدیران اجرایی در هرمزگان باید بتوانند مسائل موجود را در درون استان مدیریت و موانع را بردارند.

وی افزود: ترس از پاسخگویی به دستگاه های نظارتی نباید مانعی برای اتخاذ تصمیم های درست در شرایط جنگ اقتصادی شود بلکه باید بر مبنای شرایط فعلی تصمیم گرفت.

دکتر همتی با اشاره به اینکه مدیران خوب و کاربلد در هر دولتی می توانند منشأ خیر وبرکت باشند، گفت: مدیران سالم، پرکار، خلاق و نوآور سرمایه های نظام و کشور هستند.

استاندار هرمزگان با اشاره به برخی از ویژگی های مدیران جهادی و انقلابی، گفت: مدیر خوب و ولایت مدار، باید تا آخرین ساعات مسئولیت، امیدوارانه و پرتلاش به کار خود ادامه دهد وذره ‌ای سستی به خود راه ندهد.

استاندار هرمزگان همچنین از تعامل و همراهی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس، اعضای شورای تأمین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران اجرایی، رسانه ها، ائمه جمعه و جماعت و نخبگان استان برای پیشبرد برنامه های دولت قدردانی کرد.