آئین كاشت درختان بومي با حضور شهردار بندرعباس ، اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر و جمعي از مديران و مسولين شهرداري در بلوار امام حسين (ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، بمناسبت ایام الله دهه مبارک فجر آئین کاشت درختان بومی در محدوده فعالیت شهرداری منطقه دو بندر عباس برگزار شد.

مهدی نوبانی در این آئین گفت : با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و نیاز شهر به توسعه فضای سبز باید درختکاری و توسعه نشاط و طراوت محیط طبیعی شهر گسترش پیدا کند.

نوبانی با اشاره به اهمیت کاشت درخت بومی و توسعه فضای سبز اظهار داشت:کاشت درخت یعنی رویش زندگی طبیعی شهری که علاوه براجر معنوی موجب تسویه هوا و کاهش آلودگی هایی است که متاسفانه به صورت فزاینده ایی با توجه گسترش صنایع آلاینده محیط زیست که در حال افزایش هستند، خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد :با توجه به افزایش جمعیت جهت حفظ و افزایش سرانه فضای سبز در بندرعباس باید سالانه فضای سبز شهر افزایش پیدا کند که بر همین اساس برنامه ریزی همکارانم در مناطق و فضای سبز شهرداری در همین راستا می باشد. نوبانی افزود :پویش کاشت درختان بومی در همه مناطق راه اندازی شده است و هدف ما علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز حذف درخت کونو کارپوس از فضای سبز شهری می باشداست .

وی خاطر نشان کرد:امروز سیصد نهال درخت بومی که شامل گارومزنگی،چریش، لور، انجبر معابد،جم،کاسیاو مشعل جنگل می باشددر بلوار امام حسین کاشته می شود و این حرکت در تمامی مناطق شهرداری دنبال خواهد شد و پویش جایگزینی درختان بومی به جای درخت کونو کارپوس به طور جدی دنبال می شود.

انتهای پیام