به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، به همت اتاق اصناف مرکز استان، اتاق بازرگانی بندرعباس و با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان و سازمان بسیج اصناف استان، آئین گرامیداشتی در حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان در ابتدای این مراسم که با حضور بهنام نیک منش معاون بازرسی اتاق اصناف ایران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای بازرسی اتاق اصناف مرکز هرمزگان با بیان اینکه وقوع شهادت سردار دلها و از دست دادن چنین شخصیت والایی؛ نه تنها در باور ایرانیان بلکه جهانیان نمی‌گنجد، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری؛ مکتب سلیمانی تا انقلاب حضرت مهدی موعود (عج) تداوم می یابد و به نسل‌های آینده منتقل خواهد شد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که ویروس منحوس کرونا، جهان را درگیر کرده است اما در اقصی نقاط ایران و جهان، اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سیلمانی به صورت خودجوش گرامی داشته شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان تصریح کرد: شهید سلیمانی برای همه ما، نماد آزادگی است، شهید سلیمانی، مسیر روشنی را پیش روی همه ما قرار داد.

قاسمی بیان داشت: به برکت شجاعت ها و رشادت های شهید سلیمانی و امثال ایشان، جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان از قدرت، امنیت و اقتدار بسیار بالایی برخوردار است درحالی که برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس که خود را قدرتمند می نامند از این نعمت ها بی بهره هستند.

سردار سالاری: شهید سلیمانی از هیچ چیز جز خدا نمی ترسید

سردار اباذر سالاری نیز ضمن تسلیت ایام فاطمیه و اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: این شهید بزرگوار، از دوران جوانی، عمر خود را وقف خدمت در مسیرهای سخت اسلام، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب کرده بود.

شهید سلیمانی با اخلاص در عمل، هشت سال در صحنه های سخت دفاع مقدس و جبهه‌های حق علیه باطل در کنار سایر رزمندگان جنگید و اجازه نداد حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی به تصرف دشمن بعثی درآید.

وی با بیان اینکه به تعبیر مقام عظمای ولایت؛ سردار دلها یک شهید زنده بود، افزود: بعد از دفاع مقدس و زمان حضور شهید سلیمانی در کرمان و سیستان، جمعی از دوستان خدمت مقام معظم رهبری شرفیاب شده و التماس دعا و طلب شفاعت می کنند اما رهبر معظم انقلاب در جواب‌شان می‌فرمایند از حاج قاسم بخواهید که شما را شفاعت کند و بیانگر جایگاه و مقام والای سردار دلهاست.

فرمانده سپاه امام سجاد(عج) به رابطه مراد و مرید بین حاج قاسم و رهبر معظم انقلاب اشاره و ابراز داشت: عمر خود را در طبق اخلاق گذاشت و به مردم خدمت کرد. نگاه های شهید سلیمانی خاص بود و طبق شنیده ها؛ کرامات بزرگی از تواضع، رفتار، اخلاص و خداباوری ایشان وجود دارد.

سردار سالاری ادامه داد: شهید سلیمانی از هیچ چیز جز خدا ترس و واهمه نداشت و بیانات، سخنان آن شهید خطاب به آمریکایی ها و موضع وی در مقابل استکبار به ویژه آمریکای جنایتکار، در دنیا بی نظیر است.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی آنقدر به صورت نحس آمریکایی ها و اسرائیلی ها سیلی زده بود که سالها طول می کشد تا فراموش کنند. هیمنه استکبار در آبهای نیلگون خلیج فارس شکسته شد و شاهد خرد شدن آمریکایی ها در نزدیکی استان هرمزگان بودیم.

گفتنی است، تجلیل از خانواده شهدای بازرسی اتاق اصناف استان؛ جواد ذاکری مدیر بازرسی اتاق اصناف جاسک و محسن قائدی هنگامی بازرس اداره بازرسی اتاق اصناف مرکز هرمزگان، تقدیر  از عبدالمجید جلالی رئیس اتاق اصناف مرکز هرمزگان، محمدرضا صفا رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس و همچنین رئیس سازمان صمت پارسیان، تجلیل از تولیدکننده برتر ماسک سه لایه در استان هرمزگان و قدردانی از خانواده شهید ضعیفی از شهدای شاخص سازمان صمت از دیگر برنامه های جانبی این آئین گرامیداشت بود.

  • نویسنده : جمیله دبیری نیا