مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری هرمزگان گفت: بارندگی ها تاثیر زیادی در افزایش میزان سفره های آب زیرزمینی و تقویت پوشش خاک، کنترل سیلاب و توسعه اکوتوریسم دارد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، سیدمحمدنور موسوی گفت: هرمزگان با دارا بودن  8500سازه در تمام شهرستانها استانی پیشرو در حوزه آبخیزداری است، طی بارندگی های اخیر صد درصد سازه ها ابگیری شد و بیشترین ابگیری هم درشهرستانهای میناب،رودان بشاگرد و بندرعباس و بستک داشتیم.

موسوی افزود: با این میزان آبگیری، موفق به کنترل سیلاب در سراسر استان خصوصا نقاط سیل خیز شدیم که اگر این سازه ها نبود میزان خسارت خصوصا در شهرمیناب بیشتر می شد، در حوزه  ابخیز شهری میناب در بالادست طی سالهای اخیر با مشارکت شهرداری سازه احداث کردیم که کنترل سیلاب انجام شده و توانست میزان خسارت را در حوزه شهری به حداقل ممکن برساند.

وی تاکید کرد: بارندگی ها تاثیر زیادی در افزایش میزان سفره های آب زیرزمینی و تقویت پوشش خاک، کنترل سیلاب و توسعه اکوتوریسم  دارد.

موسوی گفت: منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در زمینه احیا جنگل ها و مراتع کارهای بسیار خوب و تاثیرگذاری انجام داده، هدف از اجرای پروژه های منابع طبیعی این است  که بتوانیم از بارندگی ها استفاده بهینه کنیم، اقدامات مهمی طی سه سال گذشته با عنایت مقام معظم رهبری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام و  بیشترین اعتبار به منابع طبیعی در حوزه آبخیزداری تخصیص یافت که سرعت و پیشرفت کار را دو چندان نمود.

وی در پایان افزود: در شهرستان بشاگرد بیشترین مشارکت مردم را در احداث سازه های ابخیزداری داریم و خیرین نقش بسیار مهمی در ساخت سازه ها خصوصا در غرب استان دارند و بزرگترین پارک آبخیز خیرسازدر بستک  داریم که هشتاد درصد هزینه هارا خیرین تقبل کردند ودر دهه مبارک فجر افتتاح خواهدشد. در پایان از مشارکت مردم و خیرین  و جوامع محلی در امر صیانت از انفال تشکر و قدردانی نمود .

انتهای پیام