روستای حسین آباد پارسیان با پیوستن به شبکه آبرسانی به عنوان آخرین روستای فاقد آب این شهرستان شناخته و جشن پایان آبرسانی را با حضور مسئولان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، مراسم جشن پایان آبرسانی به روستاهای فاقد شبکه آبرسانی این شهرستان با حضور امام جمعه پارسیان، جانشین فرمانده سپاه استان هرمزگان، فرماندار پارسیان، معاون بهره برداری و توسعه آبفای استان و مدیر امور آبفای پارسیان برگزار و اهالی روستای حسین آباد از نعمت آب برخوردار شدند.

در همین ارتباط مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه یکسال از یکپارچه سازی و واگذاری مسئولیت آبرسانی روستاها به آب و فاضلاب استان می گذرد، افزود: آبرسانی به روستاها با برنامه ریزی مدون در حال انجام است و با اجرای پروژه های توسعه ای شاهد بهبود وضعیت آبرسانی در استان هرمزگان و بویژه شهرستان پارسیان خواهیم بود.

امین قصمی با بیان اینکه روستاهای فاقد شبکه آبرسانی استان در برنامه توسعه ای آبفا دیده و در آینده از نعمت شبکه آبرسانی برخوردار خواهند شد، افزود: خوشبختانه با تلاش های انجام شده توانستیم آخرین روستای پارسیان که از نعمت آب محروم بود به شبکه آبرسانی متصل و جشن پایان آبرسانی به روستاهای این شهرستان را برگزار کنیم.

وی افزود: در ابتدای امسال دو روستای چاه شنبه و حسین آباد فاقد شبکه آبرسانی بودند که آبفا پس از یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی آبرسانی به آنها را در دستور کار خود قرار داد و با اختصاص اعتبارات مورد نیاز، عملیات آبرسانی به این روستاها را آغاز کرد.

به گفته قصمی آبرسانی به روستای چاه شنبه، تابستان امسال به پایان رسید که با اقدامات انجام شده روستای حسین آباد ۱۵ خانواری نیز در حال حاضر به شبکه آبرسانی پیوست.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان، اعتبار هزینه شده برای آبرسانی به حسین آباد را ۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ۶۰ درصد اعتبار این پروژه با مبلغی بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال از اعتبارات آبفا و هشت میلیارد ریال دیگر نیز از محل کمک خیرین و مشارکت قرارگاه سازندگی ناحیه مقاومت سپاه تامین شده است.

به گفته وی، برای آبرسانی به این روستا یک حلقه چاه حفر، دو کیلومتر لوله گذاری و ۱۰۰ متر شبکه برق احداث شده است.

قصمی همچنین با قدردانی از مشارکت سپاه افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۷کیلومتر شبکه آبرسانی، یک دستگاه الکتروپمپ و اجرای شبکه برق چاه ها انجام شده است.

وی اضافه کرد: تا پایان امسال، پروژه های مشارکتی دیگری برای تامین آب روستاها در دستور کار است که امیدواریم زمینه بهبود وضعیت آب روستاهای پارسیان را فراهم آورد.