معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان گفت: کنترل و تنظیم بازار و تامین و توزیع کالاهای اساسی در هرمزگان با همکاری، هماهنگی و مدیریت خوب در استان صورت گرفته و هرمزگان عملکرد خوبی در این زمینه داشته و آرامش و ثبات در بازار استان هرمزگان، وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،علی فیروزی در نشست ستاد تنظیم بازار استان هرمزگان، عنوان کرد: به واسطه اصلاح قیمت‌هایی که باید در اقتصاد انجام می شد، در چند روز گذشته و با شروع این طرح، همزمان با سراسر کشور کنترل بسیار بیشتری بر بازار در استان هرمزگان نیز صورت ‌گرفت و کنترل و تنظیم بازار و تامین و توزیع کالاهای اساسی در هرمزگان با همکاری، هماهنگی و مدیریت خوب در استان صورت گرفته و هرمزگان عملکرد خوبی در این زمینه داشته و آرامش و ثبات در بازار استان هرمزگان، وجود دارد.

فیروزی ادامه داد: در حال حاضر به اندازه کافی کالاهای اساسی از جمله مرغ، روغن، برنج و شکر در سطح همه شهرها و روستاها در تمامی شهرستان‌های استان هرمزگان وجود دارد و در انبارهای استان نیز به اندازه کافی کالاهای اساسی ذخیره‌سازی شده موجود است و نگرانی از این بابت وجود ندارد و توزیع کالاهای اساسی از جمله روغن در سطح همه مناطق استان انجام شده است.

وی افزود: با وجود اینکه معمولا در روزهای پنجشنبه، کشتار در کشتارگاه های مرغ اتفاق نمی افتاد، اما با تدابیر اتخاذ شده، شب گذشته کشتار مرغ در استان انجام شده و مرغ گرم در سطح استان توزیع شده و مشکلی در این خصوص در بازار دیده نمی‌شود.

فیروزی تصریح کرد: در همه شهرستان‌های استان هرمزگان، بررسی ها به طور مستمر انجام می‌شود و اگر به هر دلیلی کوچکترین تنش قیمت و کمبود کالا باشد، بلافاصله با همکاری خوبی که در استان وجود دارد، مسئله را رفع خواهیم کرد و الحمدالله نگرانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سامانه تلفنی ۱۲۴ در خدمت مردم شریف استان هرمزگان است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات در بازار از جمله گرانفروشی و احتکار، موارد را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۲۴ گزارش دهند، گفت: این سامانه به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و علاوه بر آن بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و همچنین تعزیرات حکومتی استان، در قالب گروه‌های بازرسی مشخص به صورت گسترده در سطح همه شهرستان‌های استان هرمزگان در حال نظارت بر بازار هستند.

فیروزی خاطرنشان کرد: اگر تخلف و احتکاری در بازار صورت گیرد، با توجه به قانون جدید تعزیرات حکومتی که شدت برخورد قانونی با تخلفات را بسیار افزایش داده است و به عنوان نمونه برای عدم درج قیمت تا سقف ۱۰ میلیون تومان می‌تواند جریمه در نظر بگیرد، قطعا با کسانی که بخواهند احتکار کالا یا گرانفروشی انجام دهند و با کالاهای اساسی سوداگری داشته باشند و مردم را دچار مشکل کنند، با آنها به عنوان اخلالگر در نظام اقتصادی طبق قانون برخورد قضایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: نظارت‌های خوبی در حال انجام است و موارد احتکار کالا طی چند روز گذشته و انبارهایی که در آنها احتکار صورت گرفته بود، با رصد دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی استان، شناسایی و با احتکار کنندگان برخورد شده و کالاهای آنها در اختیار قرار گرفته و در چرخه بازار توزیع خواهد شد.

فیروزی اضافه کرد: به لحاظ نظارتی اقدامات خوبی در استان صورت گرفته و همچنین برخورد با احتکارگران که در بازار اخلال ایجاد می‌کنند، بسیار شدت گرفته است و براساس قانون جدیدی که داریم که این اجازه را داده است که برخورد شدیدی با متخلفان در بازار صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان بیان داشت: تمام تلاش ما این است که با تعامل با اصناف و بازاریان استان که همکاری و همراهی بسیاری خوبی داشته‌اند، در طرح اصلاح قیمت‌ها، بازار را تنظیم و کنترل کنیم و با معدود افرادی که تخلفاتی داشته‌اند، توسط خود اصناف و بخش خصوصی با آنها برخورد شده است.

گفتنی است؛ فرمانداران شهرستان‌های استان هرمزگان که از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس در این نشست حضور داشتند، گزارشی را از وضعیت تامین کالاهای اساسی در بازار از جمله آرد، مرغ و روغن و همچنین نظارت بر قیمت ها ارائه دادند و بررسی ها در این خصوص انجام شد.

انتهای پیام