رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در سال ۱۴۰۰ به همت خیرین و ستاد دیه، ۱۸۵ زندانی جرایم غیرعمد در این استان آزاد شدند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مجتبی قهرمانی اعلام کرد: به همت خیرین و ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند، در سال گذشته ۱۸۵ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد از زندان ها و ندامتگاه های استان، آزاد شدند.

قهرمانی تصریح کرد: بدهی این افراد بالغ بر یک هزارو ۴۱۰ میلیارد ریال بود که خوشبختانه در نتیجه پیگیری‌های دستگاه قضایی و تلاش مددکاران و ستاد دیه، بخشی از این مبلغ از شکات تخفیف گرفته شد.

وی در ادامه افزود: مشارکت های مردمی و کمک های خیرین نیک اندیش و همچنین پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بخش دیگری از اقدامات ستاد دیه برای آزادی این زندانیان بوده است.

 قهرمانی همچنین اظهار داشت: آزادی زندانیانی که بدون سوء نیت مرتکب جرمی غیر عمد شده اند، امری خداپسندانه است و باید از تمامی ظرفیت‌های نهاد‌های حمایتی و خیران برای رهایی این افراد از زندان استفاده کرد.

وی تأکید کرد: آزادی این زندانیان در بازسازی اجتماعی و استحکام روابط خانوادگی آنان بسیار تأثیر گذار است و روند اصلاح و تربیت آن‌ها را نیز تسریع می‌کند.

قهرمانی یادآور شد: خوشبختانه مردم مؤمن و متدین استان هرمزگان همواره در جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد پیش قدم بوده اند و هر ساله و در مناسبت های مختلف زمینه آزادی تعداد قابل توجهی از این زندانیان و بازگشت آنها به آغوش خانواده هایشان را فراهم می سازند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان ابراز امیدواری کرد؛ ستاد دیه استان بتواند در سال ۱۴۰۱ به کمک خیرین و نیکوکاران هرمزگانی در جهت جلب مشارکت‌های مردمی به موفقیت های بیشتری دست یابد.

انتهای پیام