رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از آزادسازی ۴ کیلومتر دیگر از نوار ساحلی شهر درگهان در جزیره قشم و تخریب مستحدثات غیرمجاز ایجاد شده در محدوده جنگل های حرا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،مجتبی قهرمانی از رفع تصرف و آزادسازی ۴ کیلومتر دیگر از نوار ساحلی جزیره قشم و تخریب مستحدثات ایجاد شده در محدوده جنگل های حرا خبر داد.

قهرمانی خاطر نشان کرد: متأسفانه امتداد برخی از این مستحدثات و دیوار چینی ها تا محدوده جنگل های حرا ادامه داشته است که در راستای حفاظت از محیط زیست و حفظ حقوق بیت المال به محض شناسایی، ضمن تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز، حریم جنگل های حرا آزادسازی شد.

وی همچنین با بیان اینکه اراضی رفع تصرف شده در ضلع غربی شهر درگهان جزیره قشم قرار دارد، تصریح کرد: این مستحدثات شامل دیوارچینی، پی سنگی، سازه‌های غیر مسقف و سرپوشیده بدون سکنه و سد و بند خاکی بود که به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و با همکاری یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد و مأمورین پلیس امنیت اقتصادی و یگان امداد نیروی انتظامی قشم، تخریب شد.

گفتنی است؛ طی روزهای اخیر با صدور دستور قضایی و در هماهنگی و همکاری با دستگاه های اجرایی، ۴۰ کیلومتر از ساحل جزیره هرمز و ۳۰ کیلومتر از ساحل جزیره قشم نیز آزاد سازی شد که با احتساب رفع تصرف ۴ کیلومتری شهر درگهان، در مجموع، عملیات آزادسازی مساحتی بالغ بر ۷۴ هکتار از اراضی ساحلی این دو جزیره اجرا شده و این سواحل در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.

انتهای پیام