بارگیری افزون بر 19 هزار تن سیمان تولید شده در منطقه آزاد قشم برای صادرات به خارج از کشور پیش از ظهر شنبه با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مدیرعامل شرکت سیمان قشم در اسکله کاوه این سازمان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، این میزان سیمان که در کارخانه سیمان قشم تولید شده است به یک کشتی خارجی با ظرفیت ناخالص ۱۱هزار و ۲۶۳ تنی بارگیری می شود.

آرمان مصدق مدیر فروش شرکت سیمان قشم در گزارش خود به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به بارگیری روزانه افزون بر سه هزار تن سیمان به این کشتی اشاره کرد و گفت: قاعدتا اگر تاخیر غیرمترقبه ای پیش نیاید در شش روز و نیم، کل این محموله صادراتی به این کشتی بارگیری می شود.

وی به میزان صادرات سیمان این شرکت در سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: تاکنون افزون بر ۱۱۵هزار تن سیمان تولید شده در این کارخانه از اول سال جاری تاکنون به خارج از کشور صادر شده است.

مصدق در باره میزان صادرات کلینکر تولید شده در کارخانه سیمان قشم هم گفت: از اول سال ۹۹ تاکنون نیز میزان صادرات کلینکر توسط شرکت سیمان قشم به خارج از کشور افزون بر ۴۵هزار تن بوده است.

گفتنی است کلینکر یا تفاله کوره به دانه های خاکستری تیره رنگ با قطر ۳ الی ۲۵ میلی متر گفته می شود که از طریق گرمادهی به خاک رس و سنگ آهک در دمای ۱۴۰۰ الی ۱۵۰۰ درجه سانتی گراد تولید می شود و بدون اینکه تغییری در خواص آن ایجاد شود می توان آن را برای طولانی مدت در مکان خشک نگهداری کرد. کارخانه های تولید کننده سیمان، کلینکر را برای تولید سیمان در مناطقی که مواد خام اولیه کمیاب اند و یا موجود نیستند، خریداری می کنند.

مقصد صادرات سیمان و کلینکر از منطقه آزاد قشم کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس و آفریقاست.

  • نویسنده : جمیله دبیری نیا