رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت : امروز 15 پروژه بزرگ درحوزه های گردشگری، شیلات، نفت، انرژی وعمرانی با سرمایه گذاری 24800 میلیارد ریال که 69 درصد آن توسط بخش خصوصی و 31درصد آن توسط سازمان منطقه آزاد قشم صورت گرفته است با اشتغالزایی 880 نفر به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ،  علی درویش پور روز دوشنبه در آیین افتتاح  و کلنگ زنی ۲۹ پروژه و معرفی ۷۶ پروژه درحال اجرای منطقه آزاد قشم توسط رئیس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس افزود: عملیات اجرایی ۱۴ پروژه  نیز با ۷۳۲۸۵میلیارد ریال سرمایه گذاری و با اشتغالزایی مستقیم  1936نفر و اشتغالزایی غیر مستقیم ۵۱۸۰نفر امروز در منطقه آزاد قشم آغاز می شود.
وی با اشاره به اینکه ۷۶ پروژه  هم با سرمایه گذاری بیش از ۲۰۰هزار میلیارد ریال که نیمی از آنها تا ۵۰درصد  پیشرفت داشته است  نیز در این منطقه در دست اجرا و اقدام است، تصریح کرد: بسیاری از پروژه های این منطقه نتیجه زحمات مهندس حمیدرضا مومنی است که جا دارد درهمین جا از زحمات ایشان تشکر کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم درباره  پروژه احداث اسکله  نفتی حرا که آیین افتتاح پروژه ها در محل این اسکله برگزار شد هم گفت: فاز اول این اسکله با ظرفیت ۳۰ هزار تن امروز و فاز دوم آن با ظرفیت ۷۰هزارتن درچند ماه آینده به بهره برداری می رسد.
علی درویش پور در بخش دیگری از سخنان خود با تمجید از مردم جزیره قشم بخاطر همراهی با برنامه ها و اقدامات توسعه بخشی دولت یادآور شد:  روزهای پیشین هم درجزیره زیبای قشم شاهد مشارکت تحسین برانگیز این مردم در صحنه های با شکوه و پرغرور مثل گذشته بودیم.
وی  مردم جزیره قشم را شریف، سخاوتمند و درستکار خواند و تصریح کرد: این مردم که امید، سرمایه زندگی آنهاست در مجمع الجزایری از زیبایی ها که ویژگی های کم نظیر و فرصت های بی نظیرش چشم نوازی آن را دوچندان می کند، زندگی می کنند.
گفتنی است آیین افتتاح و کلنگ زنی ۲۹ پروژه و معرفی ۷۶ پروژه درحال اجرای منطقه آزاد قشم توسط رییس جمهوری از طریق ویدیو کنفرانس  در دور پنجم افتتاحات ریاست جمهوری در مناطق آزاد روز ۳۱خرداد ۱۴۰۰ در محل اسکله حرا جزیره قشم برگزار شد.
این پروژه ها با مشارکت سازمان منطقه آزاد قشم  و بخش خصوصی و سرمایه گذاری بیش از ۶۱هزار میلیارد ریال و۶۶۶ میلیون دلار و ۲۷۶ میلیون  یورو و اشتغال زایی بیش از ۷هزار نفر اجرای شده یا در دست اجراست.