با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و جمعی از مسئولان، ستاد مرکزی طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱ در بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشوربندر شهید حقانی آغاز به کار کرد ۰

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،علیرضا محمدی کرجی ران  در آیین آغاز طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱ در بندر شهید حقانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح به منظور ارائه مطلوب خدمات و تأمین ایمنی سفرهای دریایی در ایام نوروز، از سال ۱۳۸۶ به صورت مدون و با مشارکت ارگانهای مختلف برگزار شده است.

محمدی در تشریح ظرفیت ایجاد شده ویژه  نوروز ۱۴۰۱، ادامه داد: در طرح نوروزی امسال ۵۰ فروند شناور مسافری با ظرفیت پنج هزار و ۳۲۸ نفربادستور العمل های بهداشتی و مراقبتی در ۱۲ مسیر دریایی خدمات خود را به مسافران و گردشگران دریایی که استان هرمزگان را برای تجربه سفرهای دریایی انتخاب کرده اند ارائه خواهند داد .

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده از بعد ایمنی و نظارتی بیان داشت : ۸ فروند شناور تخصصی جستجو و نجات دریایی، ۳۳ ایستگاه همیار ناجی و ۲۴ ایستگاه نجات غریق و غواصی همراه با ۲۰ تیم بازرسی فنی و ایمنی مستقر در بنادر  از امروز تا ۱۵ فروردین سال آینده مسئولیت خدمت رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی را بر عهده دارند ‌.

محمدی با بیان اینکه در این طرح یک هزار و ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم  شرکت داشته وبه امر خدمات رسانی مشغول هستند اشاره ای به سفرهای  طریق خودرو به جزایر استان داشت و گفت : در نوروز ۱۴۰۱ در کل استان ۳۲ فروند شناور حمل خودرو با ظرفیت ۸۴۷ دستگاه  در غرب استان مهیا و خدمات رسانی خواهد شد .

وی، تعداد اسکله های گردشکری را ۴۰ مورد درجزایر  قشم وکیش اعلام کرد و ادامه داد: ۸۵۳  شناور گردشکری با ظرفیت پنج هزار و ۳۲۸ نفر در مدت زمان اجرای طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱ فعالیت خواهند کرد .

محمدی رعایت نکات ایمنی در هنگام سوار،پیاده ودرطول سفر دریایی همچنین توجه به  توصیه های فرماندهان شناورها را لازمه یک سفر ایمن و خاطره انگیز دانست و از هموطنان خواست رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی و همچنین اجتناب از سفر دریایی با شناورهای غیر مجاز در شرایط نامساعد جوی جدی گرفته و به هیچ عنوان از شناورهایی که فاقد سیستم های مخابراتی بوده استفاده ننموده و سلامت خود و خانواده را تهدید نکنند . ‌

شایان ذکر است شماره تماس ۱۵۵۰ مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان بشکل شبانه روز آماده خدمات رسانی بوده و گردشگران و مسافران در صورت بروز شرایط اضطرار می‌توانند بدون گرفتن پیش شماره بار مرکز جستجو و نجات دریایی تماس حاصل فرمایند .

 همچنین سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۱۵۵۰ جهت دریافت اخبار هواشناسی و وضعیت تردد بنادر مسافری ایجاد شده است.

بنادر مجاز مسافری استان هرمزگان بندرعباس( شهید حقانی و باهنر)، قشم(شهید ذاکری، بهمن قشم، بندرلافت)، لنگه(بندرلنگه، چارک، بندر آفتاب)،خمیر(بندر پل)، کیش(بندرکیش)، هرمز(بندر هرمز)، لارک(بندرلارک) و ابوموسی(بندر ابوموسی) می باشد

انتهای پیام