سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و اهمیت کنترل عوامل محیطی به منظور پیش گیری و کاهش بار بیماری ناشی از این ویروس و با توجه به نزدیک شدن ایام تعطیلات نوروزی و مسافرت ها به استان هرمزگان این طرح باید با جدیت بیشتری انجام گیرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،عبدالجبار ذاکری افزود : طرح تشدید نظارتهای بهداشتی تحت عنوان طرح سلامت نوروزی از یکم اسفند ماه آغاز گردیده و تا ۱۵ فروردین  سال ۱۴۰۱ادامه خواهد یافت .

ذاکری با اشاره به اهداف اجرای این طرح بیان کرد:هدف از اجرای این طرح نظارت براماکن حساس و درنهایت تامین حفظ و سلامت مردم  مورد انتظار بوده و هم چنین ثبت اقدامات و فعالیتهای انجام شده در سامانه نیز از موارد مهم در اجرای هرچه بهتر از این طرح است.

رئیس مرکز بهداشت استان هرمزگان بیان کرد: به منظور بهبود اجرای برنامه ضمن اجرای کلیه پروتکل ها در زمینه مقابله با کرونا ویروس هماهنگی و مشارکت های بین بخشی و برون بخشی ضروری است .

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علو م پزشکی هرمزگان با اشاره به تشدید کنترل و نظارت براجرای پرو تکل ها ی بهداشتی در این ایام گفت: ۱۵۴کارشناس درقالب۷۶ تیم نظارتی در بندرعباس و شهرستان های تحت پوشش از ساعت ۸صبح تا ۸ شب درهمه ایام خصوصا روزهای تعطیل بر اجرای هرچه بهتر پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی نظارت دارند.

ماشالله مریدی با اشاره به اینکه مردم باید حقوق بهداشت محیط خود آگاه باشند گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز تهیه و عرضه موادغذایی و اماکن متخلف با شماره تلفن ۱۹۰تماس گرفته و تخلف را گزارش کنند تا بازرسان مرکز بهداشت استان هرچه سریع تر به این امر رسیدگی کنند.

ذاکری بیان کرد: باتوجه به سرعت انتشار بالای امیکرون به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی بخصوص استفاده از ماسک و واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: مردم از تردد و تجمع  غیر ضروری در مراکز شلوغ و اجتماعات پرهیز کنند.

انتهای پیام