امروز در نهمین روز از دهه مبارک فجر عملیات اجرائی احداث پروژه های مدول سوم تولید آهن اسفنجی، احداث واحد دوم تولید گازهای صنعتی، احداث سیلوهای ذخیره آهن اسفنجی و احداث مگامدول احیاء مستقیم آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، عملیات اجرایی پروژهای فولاد هرمزگان با حضور استاندار هرمزگان، نمایندگان مجلس در شورای اسلامی، رییس سازمان صمت هرمزگان و جمعی از مدیران استانی آغاز شد.

مدول سوم تولید آهن اسفنجی با ظرفیت ۹۰۰ هزارتن درسال، واحد دوم تولید گازهای صنعتی با ظرفیت ۱۰ هزار نرمال مترمکعب بر ساعت اکسیژن، سیلوهای ذخیره آن اسفنجی با ظرفیت ۲۸ هزارتن، مگا مدول احیاء مستقیم با ظرفیت تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزارتن آهن اسفنجی که مجموعا با سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد ریال ، زمینه اشتغال مستقیم قریب به یکهزار نفر را فراهم خواهد کرد.

در حاشیه این مراسم رئیس سازمان صمت هرمزگان اظهار داشت: تکمیل زنجیره بعنوان هدف اصلی تولید در صنایع استان را به دنبال دارد.

خلیل قاسمی افزود: در صنایع فلزی تکمیل زنجیره ، استفاده از معادن استان و رسیدن به محصول نهایی و تکمیل حلقه های تولید در استان بعنوان حلقه های اصلی هدفگذاری شده است که امروز شاهد چهار پروژه در فولاد هرمزگان بودیم.

قاسمی تصریح کرد: پروژه سیمین هرمز جهت رسیدن به ۱۰ میلیون تن فولاد بعنوان محصول نهایی می توان نقش اصلی را در این بین داشته باشد.

وی در ادامه به مطالعات ذخایر قطعی سنگ آهن در شمال استان هرمزگان اشاره نمود و گفت: امیدواریم با کمک تیم ملی و استانی بتوانیم ذخایر آن منطقه را ارتقاء دهیم که این امر می تواند برای خودکفایی کشور و استان در بخش فلزی نوید خوبی باشد.

انتهای پیام