در دومین روز از هفته دولت با حضور استاندار هرمزگان عملیات اجرایی فاز دوم بهسازی و لایروبی بندر صیادی رمچاه-قشم با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، در دومین روز از هفته دولت سال ۱۴۰۱ با حضور مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان، دکتر احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار، مدیرکل شیلات هرمزگان و جمعی از مردم و مسئولان محلی عملیات اجرایی فاز دوم بهسازی و لایروبی بندر صیادی رمچاه-قشم با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور محترم آغاز شد.

استاندار هرمزگان در مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان شامل بهسازی موج شکن شرقی  به طول ۲۶۱ متر، احداث دایک ۶۰۰ متر و جمع آوری موج شکن غربی قدیمی به طول ۲۴۰ متر می شود.

مهدی دوستی این پروژه را یکی از  پروژه های مهم شیلات استان در سال جاری خواند و تصریح کرد: این پروژه برای حدود ۸۰۰ نفر اشتغال زایی و خدمات دهی ایجاد کرده است.

گفتنی است بندر صیادی رمچاه قشم به بیش از ۳۳۰ نفر صیاد و حدود ۱۱۰ فروند شناور در قالب یک تعاونی صیادی با بیش از ۲۱ هزار تن صید خدمات دهی می کند.

بندر صیادی رمچاه با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی خود دارای شرایط ویژه ای است و این شرایط به‌ نوبه خود می‌تواند وضعیت متفاوتی را درزمینه رونق صیادی ، معیشت مردم و جذب توریسم در این شهرستان فراهم کند .

در هفته دولت امسال  9 پروژه شیلاتی با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان و با اشتغالزایی ۱۸۷ نفر افتتاح و همچنین عملیلات اجرایی پنج پروژه شیلاتی با اعتباری بالغ بر ۸۹۶ میلیارد تومان و پیش بینی اشتغالزایی ۴۵۲ نفر در استان هرمزگان آغاز می‌شود.

انتهای پیام