با حضور استاندار هرمزگان ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی هرمزگان و برخی از مدیران دستگاههای اجرایی ؛ فاز نخست عملیات اجرایی پروژه احداث پارک کودی در بندرعباس آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، خلیل قاسمی در حاشیه این مراسم به شاخص های مهم دولت سیزدهم در یکساله عملکرد خود در حوزه صنعت، معدن و تجارت هرمزگان پرداخت و اعلام کرد : در بخش سرمایه گذاری ۶۳۰ فقره جواز تاسیس صنعتی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۸درصد رشد سرمایه گذاری در استان حاصل شده که این طرحها پس از بهره برداری اشتغال بیش از ۲۱ هزار و ۶۳۸ نفر با رشد ۸۵ درصدی در اشتغال را فراهم می کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: با راه اندازی این پروژه ها گام جدید و محصولات جدیدی در استان رقم خواهد خورد.

قاسمی تصریح کرد : شرکت فسفات کارون با سرمایه گذاری شرکت صنایع شیمیایی پارسیان، احداث پارک کودی را در دو فاز تعریف نموده که در فاز نخست پروژه، احداث واحد ۳۰۰ هزار تنی اسید فسفریک در زمینی به وسعت ۱۲ هکتار در کنار شهرک صنعتی خلیج فارس است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: فاز دوم پروژه در قالب طرح توسعه با هدف احداث واحدهای تولیدی کودهای کشاورزی فسفاته و پتاسه و محصولات پایین دستی تعریف گردیده است.

وی ، تولید کودهای کشاورزی پایین دستی و تکمیل زنجیره ارزش را با هدف رفع نیاز صنایع کشاورزی کشور و عدم وابستگی به واردات اعلام کرد.

قاسمی در پایان افزود : در فاز نخست این پروژه با سرمایه گذاری ۲۱ هزار و ۹۷۲ میلیارد ریال زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر بصورت مستقیم مهیا خواهد شد.

انتهای پیام