در راستای تقویت زیرساخت ها ی صیادی جهت خدمات مناسب به جامعه صیادی منطقه که در سفر اخیر مدیرکل شیلات هرمزگان به شهرستان ابوموسی و بازدید از فعالیت های شیلات مورد تاکید ایشان قرارگرفت ودستور پیگیری این مهم صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، رئیس شیلات شهرستان ابوموسی از آغاز عملیات اجرایی پروژه رمپ بتنی حوضچه شناورهای صیادان ابوموسی با اعتباری بالغ بر  ۱۳ میلیارد ریال همزمان با دهه مبارک فجر خبرداد.

فرماندار ابوموسی در این مراسم ضمن تأکید بر تلاش دولت در زمینه اشتغال‌زایی در شهرستان گفت: با توجه به فضای مساعد این منطقه برای فعالیت در حوزه شیلات، این ظرفیت مورد توجه ویژه قرار دارد.

پوربابایی با بیان اینکه چهل درصد جمعیت ما را جامعه صیادی تشکیل می دهند تصریح نمود: این پروژه بمنظور تسهیل در پهلوگیری و همچنین با هدف ایجاد مکان مناسب جهت استقرار شناورهای صیادان و جلوگیری از آسیب به شناورها در زمان مواج شدن دریا احداث خواهد شد.

در ادمه رئیس شیلات شهرستان ابوموسی گفت: با ایجاد رمپ بتنی حوضچه شناورهای صیادی در فاز اول و در ادامه احداث پارکینگ جهت استقرار قایق های صیادی ، صورت می پذیرد.

عبدالرسول عیدی تصریح کرد: همچنین در نظر است با توسعه حوضچه ،از آن  بعنوان بندر صیادی مورد بهره برداری گردد که با  احداث تاسیسات پشتیبانی و استفاده  از پسکرانه بندر، ضمن بهره مندی جامعه صیادی زمینه ای اشتغال بالغ بر ۴۰ نفر بصورت مستقیم وغیر مستقیم فراهم میگردد.

عیدی این پروژه را از اهداف و سیاست های دولت  در اجرای برنامه های توسعه جزایر (ایجاد اشتغال مولد وپایدار ، افزایش وتثبیت جمعیت ،بهره مندی از پتانسیل ها و توانمندیهای منطقه ، اقتصاد دریا محور) خواند.

گفتنی است این رمپ با مساعدت و همکاری نیروی دریایی سپاه احداث خواهد شد.