سرپرست منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از آغاز عملیات اجرایی دو پروژه تولیدی در سایت توسعه‌ی این منطقه‌ی عظیم اقتصادی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، عملیات اجرایی دو پروژه تولیدی در سایت توسعه‌ی منطقه‌ی ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با حضور معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایمیدرو، استاندار، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان و گروهی از مدیران استانی و کشوری در سایت توسعه‌ی این منطقه‌ی عظیم اقتصادی آغاز شد.

«کامران داستانی» در تشریح این خبر بیان داشت: مساحت سایت توسعه منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس دو هزار و ۵۵۰ هکتار است و طبق برآوردها طرح‌های زیرساختی آن در مدت‌زمان تقریبی ۵ سال به‌صورت کامل به افتتاح خواهد رسید.

سرپرست منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس تعداد پروژه‌های جانمایی شده در این سایت را تا امروز ۱۸ پروژه عنوان کرد و افزود: تولید شمش فولاد، ورق فولاد، شمش سرب و روی، کانتینر، پودر گچ، قیر و … از زمینه‌های فعالیت این شرکت‌ها خواهد بود.

وی از نهایی شدن قرارداد ۱۲ شرکت در این محدوده‌ی صنعتی و معدنی خبر داد و تأکید کرد: این ۱۲ شرکت در ۲۹۷ هکتار به فعالیت خواهند پرداخت و امروز عملیات اجرایی دو پروژه به‌صورت رسمی و با حضور رئیس هیئت عامل ایمیدرو و استاندار هرمزگان آغاز شد.

داستانی تصریح کرد: شرکت باریت فلات ایران در زمینه‌ی تولید پودر گچ با ۲.۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری و شرکت داریک پارسین در زمینه‌ی تولید کانتینر با ۳۱.۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری عملیات اجرایی خود را آغاز کردند.

وی در ادامه میزان سرمایه‌گذاری محقق شده در این ۱۲ پروژه را ۷۴۶.۲ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: با نهایی شدن این پروژه‌ها دو هزار و ۱۰۹ نفر مشغول به کار خواهند شد.

وی در پایان طرح‌های در دست اجرای منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در سایت توسعه‌ را نیز تشریح کرد و افزود: سامانه کنترل و هدایت سیلاب، طراحی و اجرای معابر، شبکه برق‌رسانی و روشنایی معابر، گازرسانی به سایت توسعه، آب‌رسانی به سایت توسعه، جمع‌آوری و دفع فاضلاب، احداث خطوط ریلی و احداث مرکز مخابرات ازجمله این طرح‌ها هستند.

انتهای خبر /