مدیرعامل فولاد هرمزگان از آغاز عملیات احداث مدول سوم تولید آهن اسفنجی فولاد هرمزگان، واحد دوم تولید گازهای صنعتی ، مخازن ذخیره آهن اسفنجی و مگامدول احیا مستقیم ستاره سیمین هرمز در ایام ا... دهه فجر و همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور استاندار هرمزگان خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،عطاا… معروفخانی، گفت : مدول سوم تولید آهن اسفنجی فولاد هرمزگان با ظرفیت تولید ۹۰۰ هزار تن در سال و با سرمایه گذاری حدود ۳۴۰۰ میلیارد تومان و در طی ۳۰ ماه به بهره برداری می رسد.

 معروفخانی افزود : با بهره برداری از مدول سوم احیا در فولاد هرمزگان، ظرفیت تولید آهن اسفنجی در این شرکت به ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تن خواهد رسید و نیاز این شرکت به اصلی ترین ماده اولیه جهت تولید ۲ میلیون تن تختال در سال مرتفع می شود .

وی با بیان اینکه این پروژه به صورت کامل با استفاده از توان پیمانکاران داخلی انجام می شود ، مطرح کرد:  سرمایه گذاری مورد نیاز این پروژه با استفاده از منابع داخلی شرکت فولاد هرمزگان انجام می شود.

معروفخانی ، تصریح کرد:  همزمان با احداث مدول سوم احیا مستقیم ، مخازن ذخیره آهن اسفنجی به ظرفیت ۳۰ هزار تن نیز احداث خواهد شد .

وی ، خاطر نشان کرد : این پروژه شامل احداث ۴ مخزن ۷۵۰۰ تنی و جمعاٌ با ظرفیت ۳۰ هزار تن با سرمایه گذاری حدود ۳۵۰ میلیارد تومان و در طی ۲۴ ماه به بهره برداری می رسد.

معروفخانی یادآور شد : با بهره برداری از این پروژه دغدغه فولاد هرمزگان برای ذخیره سازی مناسب آهن اسفنجی برطرف و میزان کشش تولید فولادسازی به ویژه در زمانهای قطع گاز واحد احیاء مستقیم، به طور چشمگیری افزایش می یابد .

وی ، اضافه کرد : سرمایه گذاری در این پروژه نیز با استفاده از منابع داخلی شرکت و انجام آن را با پیمانکاران داخلی انجام می شود.

معروفخانی ، با بیان اینکه پروژه سوم، احداث واحد دوم تولید گازهای صنعتی با ظرفیت ۱۰ هزار نرمال متر مکعب بر ساعت اکسیژن است ، تشریح کرد :  واحد دوم تولید گازهای صنعتی با ظرفیت ۱۰ هزار نرمال متر مکعب بر ساعت اکسیژن با سرمایه گذاری حدود ۸۰۰ میلیارد تومانی و در طی ۳۰ ماه به بهره برداری می رسد.

وی اذعان داشت:   با بهره برداری از این پروژه ظرفیت تولید اکسیژن گازی در فولاد هرمزگان به ۱۷۰۰۰ نرمال مترمکعب بر ساعت می رسد.

این مسئول در ادامه گفت :  با بهره برداری از این پروژه نیاز واحد فولادسازی به اکسیژن برای تولید ۲ میلیون تن اسلب در سال مرتفع می شود.

وی ، اضافه کرد:  این پروژه نیز مانند ۲ پروژه قبلی با سرمایه گذاری از منابع داخلی شرکت فولاد هرمزگان و استفاده از حداکثر ساخت داخل و با پیمانکاران داخلی ساخته می شود.

 معروفخانی ، تصریح کرد: فولاد هرمزگان در راستای ایفای نقش حداکثری در توسعه استان هرمزگان و تبدیل شدن این استان به قطب اصلی فولاد کشوربه عنوان یکی از شرکای بزرگ طرح تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در شرکت ستاره سیمین هرمز مشارکت و سرمایه گذاری کرده است .

 وی افزود : فولاد هرمزگان با خرید ۳۰ درصد دیگر از سهام شرکت ۱۰ میلیون تنی ستاره سیمین در مهر ماه سال جاری ، با بیش از ۵۱ درصد، سهام دار اصلی این شرکت تازه تاسیس شده است که با راه اندازی آن استان هرمزگان به یکی از قطب های اصلی و محوری تولید فولاد در کشور تبدیل خواهد شد و اشتغال زایی چند هزار نفری را به همراه دارد.

معروفخانی ادامه داد : فاز اول این طرح با ساخت مگا مدول احیا مستقیم با تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال ، همزمان با پروژه های توسعه ای فولاد هرمزگان ، کلنگ زنی خواهد شد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان ، عنوان کرد:  پروژه های نصب لنسهای ساید وال کوره های قوس الکتریکی با سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد تومانی  و افزایش ۱۲۰ هزار تنی تولید تا پایان سال جاری در فولاد هرمزگان به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام