مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز مرحله اجرایی لایروبی و تعمیق حوضچه بندرگاه شیو در شهرستان پارسیان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، علیرضا محمدی کرجی ران اظهارداشت: مقدمات اداری و تجهیز کارگاه طرح عملیات لایروبی بندرگاه شیوء از توابع شهرستان پارسیان انجام و بزودی مرحله اجرایی لایروبی و تعمیق حوضچه آن بندر آغاز خواهد شد.

محمدی ادامه داد: این اقدام در راستای انجام وظایف سازمان بنادر و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی از نظر تامین ایمنی تردد ناوگان تجاری دریایی کشور و با پیگیری‌های چندین باره ادارات کل بنادر و دریانوردی استان و مدیریت بنادر و دریانوردی حوزه غرب استان با مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط و جوامع محلی ذی‌نفع انجام می‌پذیرد.

وی، مدت زمان عملیات اجرایی این طرح را حدود پنج ماه اعلام کرد و افزود: پس از آن، امکان پذیرش شناورهایی تا آبخور ۴ متر در این بندر فراهم خواهد شد.

محمدی پیش بینی کرد حجم مرحله نخست لایروبی بندر شیو را حدود ۱۴۰ هزار مترمکعب اعلام کرد که به وسیله لایروب کاتر ساکشن انجام می‌شود.

بندر شیو با ساختاری تجاری در سال ۹۰ طرح تکمیل ساخت این بندر به همت سازمان بنادر و دریانوردی در قالب بنادر کوچک چندمنظوره و موج شکن‌های مردمی در دستور کار قرار گرفت و عملیات احداث آن در سال ۹۴ با رسیدن مساحت حوضچه این بندر به ۱۱,۵ هکتار به پایان رسید و هم اکنون در فهرست بنادر تحت مالکیت سازمان بنادر قرار دارد.

بندر شیو از بنادر قدیمی در استان هرمزگان است که تا پیش از سال ۹۷ در زمینه تجارت کالاهای ملوانی فعالیت داشته است و در سال ۹۷ با تامین زیرساخت های لازم در زمینه صادرات غیرنفتی و فعال شدن رویه گمرکی صادرات در آن، حیاتی دوباره در زمینه تجارت رسمی یافت.

این بندر در غرب استان هرمزگان با فاصله ۳۵ کیلومتری از شهر پارسیان و ۱۸۵ کیلومتری از بندر لنگه تا کشور قطر ۱۱۸ مایل دریایی هر مایل معادل ۱,۸ کیلومتر فاصله دارد و بر همین اساس، از برترین ظرفیت‌های شهرستان پارسیان و استان هرمزگان به علت نزدیکی به کشور قطر بوده دارای کمترین مسیر دریایی در استان هرمزگان به بندر الرویس و می تواند مورد توجه تجار و بازرگانان در زمینه صادرات کالا قرار گیرد.

انتهای پیام