استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه ارزش ضریب پیچیدگی محصولات پتروشیمایی و ارزش افزوده این محصولات باید افزایش یابد گفت : تمام قد از طرح‌های پیشران توسعه در استان حمایت می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، نشست همکاری برای احداث پارک پتروشیمیایی متانول و صنایع پایین دستی منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌ بر پارسیان در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد.

استاندار هرمزگان در این جلسه با قدردانی از اراده و تصمیم شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در اجرای این پروژه کلیدی گفت : با توجه به اهمیت پروژه در تکمیل زنجیره ارزش صنایع پایین دستی و توسعه صنایع تکمیلی زنجیره متانول ، می توانیم با سرمایه گذاری های توسعه عمودی زنجیره ارزش ، ضریب پیچیدگی محصولات پتروشیمیایی و ارزش افزوده این محصولات را بالا ببریم درهمین راستا نیز برای ساماندهی روند توسعه صنعت و انرژی در هرمزگان و کشور، تمام قد حمایت‌ می کنیم تا شاهد به ثمر رساندن طرح‌های پیشران توسعه باشیم.

مهدی دوستی بر آماده بودن فرصت و امکان مشارکت سرمایه گذاران و شرکت های سرمایه گذاری در تکمیل و توسعه فازهای مختلف این طرح ملی تاکید کرد و افزود : نشست‌های هماهنگی با مسئولان ملی و استانی برگزار می‌شود تا در سریعترین زمان ممکن عملیات اجرایی این طرح آغاز شود.

علی‌عسکری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز با اشاره به شرایط جهانی حاکم بر بازار متانول و ضرورت تولید محصولات متنوع از آن گفت : به محض تحویل زمین مورد نیاز و آماده بودن زیرساخت ها ، به سرعت عملیات اجرایی پارک پتروشیمیایی متانول و صنایع پایین دستی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان آغاز می‌شود.

گفتنی است پارک پتروشیمیایی متانول پارسیان با ظرفیت تولید دو میلیون تن محصول ، در قالب ۱۷ محصول و در ۴ فاز اجرا می شود و هدف از اجرای آن ، تبدیل متانول به محصولات صادراتی و دارای مشتری از جمله نساجی و … است.

این طرح در فاز اول با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیاء و دالیان چین ، MTO آغاز و بلافاصله بعد از آن ، فازهای بعدی اجرا می‌شود. برای احداث این پارک دو میلیارد و ۴۰۰ میلیارد دلار هزینه خواهد ‌شد و درمسیر توسعه پارک متانول در آینده نیز ۲ هزار هکتار زمین در اسناد تدوین شده پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام