مدیر اداره جهاد کشاورزی در شهرستان حاجی آباد با بیان اینکه کشت گندم در این شهرستان آغاز شده است گفت : پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی به کاشت این محصول اختصاص یابد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، یعقوب محمد مرادی با اشاره به آغاز کشت گندم از اواسط مهرماه تا پایان آذر ماه اظهار داشت : پیش بینی می شود تا پایان فصل کشت حدود ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به کشت گندم اختصاص یابد .

وی افزود : امسال ۸۰ درصد از مزارع گندم شهرستان بصورت مکانیزه و با ۸۶ دستگاه خطی کار و ریز دانه کار کشت می شود که از نظر میزان بذر مصرفی و عملیات کاشت ، داشت وبرداشت بسیار حائز اهمیت است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی حاجی آباد بیان کرد : از مهمترین ارقام کشت شده این محصول می‌توان به سیروان ، مهرگان،چمران ۲ وبرات اشاره کرد ‌.

محمد مرادی بیشترین سطح زیر کشت گندم در حاجی آباد را مربوط به منطقه های آشکارا ، شمیل ، گنج ،طارم ،فارغان ،شهدادی و احمدی اعلام کرد و گفت : گهکم‌،فارغان،شمیل و طاشکوییه از منطقه های مهم خرید گندم هستند.

وی  تشریح کرد : کشت امسال دومین سال زراعی کشاورزی قراردادی گندم می باشد که با تامین کودهای پایه و سرک همچنین تحت پوشش قرار دادن بیمه محصول گندم در قالب کشاورزی قراردادی است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حاجی آباد خاطرنشان کرد : استفاده کشاورزان از بذرهای اصلاح شده و عاری از علف های هرز ، رعایت تناوب ، عمق کاشت ،تراکم بذر،آبیاری بموقع (استفاده از نوار تیپ) و استفاده از ادوات کشت مکانیزه از جمله عوامل تاثیر گذار تولید بوده پیش بینی می شود در سال زراعی ۴۵ هزار تن محصول گندم از مزارع شهرستان برداشت شود .

انتهای پیام