سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس از آماده‌باش و شهرداری بندرعباس قبل از شروع بارندگی های سال خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، مظفر آرمیده در بازدید از سطح شهر بندرعباس در خصوص تمهیدات شهرداری قبل از شروع احتمالی بارندگی‌های فصلی، اظهار کرد: براساس وظایف ذاتی، به منظور پیشگیری از بروز خسارات جانی و مالی، مانند سال‌های گذشته اقدامات لازم در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: به منظور مقابله و پیشگیری از هر نوع حوادث احتمایل ناشی از بارندگی، اقداماتی مانند پاکسازی و لایروبی خورها و کانال‌ها توسط عوامل اجرایی شهرداری با دستگاه‌های مکانیکی سبک و سنگین و نیروی انسانی انجام شده است.
سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس با بیان اینکه علاوه بر لایروبی، بدنه‌سازی و کف‌سازی خورها و کانال‌ها نیز در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: هرس درختان، اجرای رزمایش ماشین آلات سنگین جهت آمادگی لازم حین بحران احتمالی، تشکیل، آموزش و برگزاری دوره‌های توجیهی ویژه تیم‌های بحران جهت آماده‌باش بیشتر در زمان اعلام و استقرار به موقع در مکان‌هایی از قبل تعریف شده از دیگر اقدامات صورت گرفته است.
آرمیده تصریح کرد: برگزاری جلسات هماهنگی و آماده‌سازی تیم‌های بحران قبل از شروع بارندگی ها، بازدید و کنترل تجهیزات و تست موتور پمپ‌های کف‌کش و لجن‌کش، نیز جزو برنامه‌های در حال پیگیری است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه حوادث و بلایای طبیعی گاهاً با بروز خسارت همراه است، به منظور خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان و پیشگیری و کاهش خسارات احتمالی، بر اساس تجربیات سال‌های قبل نقاط آبگیر شناسایی و مورد مطالعه قرار گرفته است.
سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس ادامه داد: در این خصوص بیش از ۲۰ کانال و خور جدید به زیرساخت شهر اضافه شده و در بارندگی‌های آتی منجر به کاهش آبگرفتگی در معابر و محلات می‌شود.
آرمیده با تاکید بر عدم تردد غیرضروری در معابر شهر در مواقع بارندگی، بیان کرد: کاهش تردد در شهر سبب خدمت‌رسانی بهتر نیروهای شهرداری در سریع ترین زمان ممکن می‌شود.
وی با اشاره به دیگر نقش‌های شهروندان در مواقع بحرانی و بارندگی‌ها، عنوان کرد: بی‌توجهی بعضی از شهروندان در مسئله پسماندها، باعث ورود زباله به داخل کانال‌های آب و معابر شده و این مسئله در مواقع بارندگی، آبگرفتگی معابر را تشدید می‌کند.