مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفر های دریایی استان از آمادگی کامل بنادر این استان برای اجرای «سفرهای دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۲» خبر داد و گفت : این طرح از ۲۵ اسفندماه سال جاری آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حسین عباس‌نژاد در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر استان هرمزگان با محوریت سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ که در سالن جلسات بندر شهید حقانی برگزار شد، اظهار کرد : طرح سفرهای دریایی ویژه نوروز به منظور ارائه مطلوب خدمات و تأمین ایمنی سفرهای دریایی از سال ۱۳۸۶ تاکنون به صورت سالانه تهیه و به اجرا گذاشته شده است.

وی ادامه داد: طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ از ۲۵ اسفندماه جاری تا ۱۵ فروردین سال آینده آغاز می‌شود و طی این مدت یک‌هزارو ۸۰۰ نفر شامل خدمه شناورها، بازرسان، برج‌های کنترل، مسئولان بنادر، پرسنل پشتیبانی و عملیاتی و شرکت‌های همکار آماده خدمات‌رسانی‌ هستند.

رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفر های دریایی استان هرمزگان با اشاره به فعال شدن ۸۶ شناور مسافری و لندینگ کرافت در مسیرهای دریایی استان، گفت: از این تعداد ۳۷ شناور مسافری نیز از مرکز استان(بندرعباس به قشم، هرمز، ابوموسی و بالعکس) در قالب سه هزار و ۹۹۳ صندلی آماده مسافران نوروزی را جابجا می‌کنند.

عباس‌نژاد با بیان اینکه ایمنی سفرهای و رفاه هموطنان ارحج امور است تاکید کرد: خطوط کشتیرانی و شناورداران نسبت به ایمنی شناورهای خود به خصوص لندینگ کرافت‌ها در مسیر ها و جابجایی ایمن مسافران اهتمام جدی داشته باشند.

وی خواستارجلوگیری وبرخورد با شناورهای غیرمجاز توسط دریابانی و مراکز گردشگری به ویژه در سواحل از سوی شهرداری‌ها شد و بر آمادگی پایگاه‌های هلال و دانشگاه علوم پزشکی برای استقرار آمبولانس‌ و اورژانس و پایگاه‌های هلال تاکید کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه ارتقا ایمنی سفرهای دریایی مشارکت تمامی ارگان‌های دریایی از جمله فرمانداری‌ها به ویژه در بنادر پل، چارک را می‌طلبد، تصریح کرد: تمام هدف ما در اجرای این طرح خدمت رسانی به موقع به گردشگران و مسافران نوروزی است.

عباس‌نژاد با اشاره به اجرای ۴۱ هزار و ۸۵۲ نفرساعت دوره آموزشی ویژه طرح نوروز ۱۴۰۲، گفت: این دوره‌ها شامل دوره آموزش مهمانداران، به روزرسانی خدمه شناورهای مسافری، بازآموزی ایمنی تیم‌های همیار ناجی در راستای ارتقاء ایمنی مسیرهای دریایی است.

وی رعایت نکات ایمنی در شناورهای مسافری، جلوگیری از تردد شناورهای غیر مجاز از اماکن غیر مجاز و فراهم کردن امکانات لازم امدادی و درمانی و گردشگری دریایی در طول سفر را لازمه یک سفر دریایی ایمن و خاطره انگیز دانست و اضافه کرد: در مجموع ۱۲ مسیر تردد مجاز برای اطمینان گردشگران و مسافران درنظر گرفته شده که اطلاعات مربوطه پیرامون مسیرها از سوی کمیته اطلاع ‌رسانی طرح در حال انجام است.

انتهای خبر /