مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، با بیان اینکه تنها هاب پتروشیمی مطالعه شده کشور در جزیره قشم ایجاد شده است، گفت: برای سرمایه گذاران داخلی که بخواهند در این هاب سرمایه گذاری کنند، 20 هزار میلیارد تومان اعتبار تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، حمیدرضا مومنی در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه حمایت از ساخت صنایع داخلی صنعت پتروشیمی کشور در کیش، گفت: کار مطالعات این هاب به پایان رسیده و در حوزه زیر ساخت‌ها تمامی موارد مورد نیاز، تامین شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای تامین زیرساخت‌های حوزه انرژی در قشم تا پایان دولت ۱۱۰۰ مگاوات برق تحویل شبکه خواهیم داد بیان کرد: بندر اختصاصی این مرکز بزرگ پتروشیمی هم تا اردیبهشت ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

مومنی گفت: یکی از مشکلات اصلی صنایع پتروشیمی کشور تامین خوراک است که برای حل این موضوع، توافقی با وزارت نفت منعقد کرده ایم که ۵۲ میلیون مترمکعب گاز به قشم اختصاص یابد. مومنی افزود: در فاز اول این قرارداد ۲۵ میلیون متر مکعب نهایی شده که در حال اتصال خط لوله آن هستیم که توان تامین خوراک برای راه اندازی سه فاز پتروشیمی را دارا است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: با مشارکت بانک صادرات مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان در این حوزه تامین اعتبار شده که به سرمایه گذاران داخلی علاقه‌مند به سرمایه گذاری در هاب نفت، گاز و پتروشیمی قشم اختصاص می‌یابد.