مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان، از آمادگی شبکه برق شهرستان میناب برای مواجهه با پیک بار تابستان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، هاجر عبدی در دیدار با مجید سلشور فرماندار میناب با اشاره با آغاز فصل گرم سال بر لزوم همکاری مردم و دستگاههای اجرایی در مدیریت پیک بار شبکه تاکید کرد و گفت: با اقدامات انجام شده در سال گذشته بسیاری از شبکه های فرسوده میناب با اجرای مانورهای جهادی اصلاح شد.

وی در ادامه اظهار داشت: پایداری برق در استان هرمزگان یک اصل حیاتی است و رفاه مردم با برق پیوند خورده است. باتوجه به رشد صنایع در استان، مصرف برق نیز بطور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد.افزایش مصرف برق نیز احداث شبکه و زیرساختهای انتقال و توزیع برق را به همراه دارد که این امر سرمایه گذاری در صنایع بالادستی و تولید را می طلبد. با توجه به هزینه های بسیار زیاد سرمایه گذاری در بخش تولید، وزارت نیرو و شرکت توانیر سیاست مدیریت مصرف انرژی را در پیش گرفته است.


مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان اظهار داشت: استان هرمزگان به لحاظ شرایط اقلیمی و خاص آب و هوایی از استانهای پرمصرف در تابستان است. برای حفظ پایداری برق و رفاه مردم نیاز است اماکن دولتی در ساعات اوج مصرف در مدیریت مصرف همکاری ویژه داشته باشند.