رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارتباطات استاندار جدید با رئیس جمهور،مقامات کشوری و توانمندی اجرایی اش نگرانی ها را کم کرده است، گفت : سواحل مُکران، جزایر استان، صنایع استان،کشتی سازی و آموزش و پرورش استان هرمزگان نیازمند توجه ویژه ای است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، احمد مرادی در مراسم تودیع و معارفه استاندار هرمزگان گفت: ارتباط مناسب استاندار جدید با رئیس جمهور، اکثر وزرا و توانمندی اجرایی اش نیز سبب شده نگرانی هایمان کم شده است.

وی با اشاره به اهمیت استان هرمزگان و ظرفیت های ویژه استان گفت: نماینده مردم هرمزگان در مجلس شواری اسلامی توجه به چالش های آب و بافت های فرسوده شهر بندرعباس را نیازمند توجه خواند و خواست تا احیای بافت فرسوده استان در دستور کار قرار گیرد.

مرادی ظرفیت های آبزی پروری در استان هرمزگان یکی از محورهای توسعه استان خواند .

این مسئول با اشاره به ظرفیت های خوب نیروی های بومی برای اشتغال در استان اظهار کرد:به  استفاده از نیروهای اهل سنت در استان هرمزگان توجه بیشتری شود.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از مردم هرمزگان با بیان اینکه  عذرخواهی می کنم که انتظار مردم از استفاده نیروهای توانمند در هرمزگانی در سطح مدیران عالی کشور تاکنون عملیاتی نشده است عنوان کرد:  پس از چهار جلسه با وزیر کشور و جلسات شفاف امیدواریم در آینده نیروهای توانمند هرمزگانی به جایگاهی که لیاقتش را دارند، برسند.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چرا در دولت دوازدهم بارها از فقر و بی تفاوتی به هرمزگان بارها گلایه کردم هیچکس در حمایت از بنده صحبتی نکرد اما امروز آماج اتهامات به سمت بنده و سایر همکارانم در مجلس روانه می شود، افزود: نمایندگان مجلس عصاره ملت هستند و نباید مسائل شخصی و فردی را به تمامی موضوعات تعمیم دهیم.

  مرادی با اشاره به اینکه ظرفیت های موجود در استان را به وزیر کشور معرفی کردیم، خاطرنشان کرد: تمامی انتصابات در دستگاه های اجرایی حق دولت است و مجمع نمایندگان از باب مشورت لیستی را به عنوان پیشنهاد به وزیر کشور ارائه کردند.

وی ادامه داد: اخلاق و ادب حکم کرد در این جلسه تکریم و معارفه حضور یابیم اما گلایه هایمان همچنان پابرجاست.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در نشست با استاندار جدید هرمزگان نیز به نتایج مطلوبی دست پیدا کردیم، عنوان کرد: استفاده از نیروهای توانمند بومی و بهره گیری از ظرفیت های موجودش باید در اولویت برنامه های استاندار جدید باشد و نادیده گرفتت نیروهای مستعد بومی و ماندگار اجحاف در حق پتانسیل های هرمزگان است.

وی با اشاره به اینکه ارتباط مناسب استاندار جدید با رئیس جمهور، اکثر وزرا و توانمندی اجرایی اش نیز سبب شده نگرانی هایمان کم شده است و امیدوارم دیگر شاهد انتصابات فله ای در هیات مدیره مناطق آزاد و بنگاه های اقتصادی هرمزگان و اجحاف در حق نیروهای بومی نباشیم.

  • نویسنده : جمیله دبیری نیا