امروز با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، دکتر حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و جمعی از مسئولان استانی آیین آغاز عملیات اجرایی احداث دانشکده دندان‌پزشکی هرمزگان برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، استاندار هرمزگان در آیین کلنگ زنی پروژه احداث دانشکده دندان‌پزشکی گفت: به دنبال افزایش سطح و کیفیت خدمات در بخش‌های مختلف درمانی هرمزگان هستیم. 

مهدی دوستی در این آیین با تاکید بر اهمیت مسئله ارتقای سطح خدمات درمانی به مردم و برنامه‌ریزی و پیگیری مستمر در این راستا اظهار داشت: دانشکده دندان‌پزشکی یک مجموعه جامع است که هم در حوزه آموزش و هم حوزه ارائه خدمات درمانی فعالیت خواهد داشت. 

دوستی با تاکید بر اینکه احداث دانشکده دندان‌پزشکی نیاز استان است افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر میزان خدمات دندان‌پزشکی استان محدود است وجود یک دانشکده تخصصی دندان پزشکی برای توسعه خدمات در این حوزه یک نیاز ضروری بود. 

وی ، عنوان کرد : تربیت نیروی انسانی و نیروی مجرب موجب می‌شود سطح دسترسی مردم به خدمات افزایش یابد اعتقاد ما در دولت این است که برای توسعه پایدار در بخش بهداشت، درمان و سلامت مردم باید نیروی ماندگار بومی تربیت شود که خدمات چند ساله از این متخصصان بومی گرفته شود. 

استاندار هرمزگان ، تصریح کرد: پروژه‌های حوزه درمان پروژه‌های خاصی هستند که با جدیت به دنبال پیگیری و به ثمر رساندن این طرح‌ها هستیم و خوشبختانه با تعامل سازنده‌ای که میان مسئولان استانی وجود دارد این مسئله اتفاق خواهد افتاد. 

عالی ترین مقام استان ، خاطر نشان کرد : در حال حاضر علاوه بر اینکه اعتبار جدیدی برای بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی گرفته شده به دنبال ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در شرق و غرب استان نیز هستیم. 

وی ادامه داد: در حوزه تجهیزات بیمارستانی نیز گام‌های خوبی برداشته شده و در حال تامین این تجهیزات هستیم، در مجموع تمرکز خوبی در همه ابعاد پزشکی استان وجود دارد که در نهایت امیدواریم میزان خدمات درمانی به مردم شریف استان افزایش یابد.

گفتنی است ، پروژه دانشکده تخصصی دندان پزشکی هرمزگان در ۵ طبقه شامل بخش تشخیص، رادیولوژی، کلاس‌ها، رختکن‌ها، کتابخانه، سالن لابراتور پروتز، بخش پروتز تائه، بخش پروتز متحرک، قسمت اداری، بخش آندو، بخش ترمیمی، بخش پریو، بخش جراحی، بخش ارتودنسی و بخش کودکان خواهد بود، این دانشکده در زمینی به مساحت ۱۳۵۰۰ مترمربع و در مدت زمان ۳۰ ماه قرار است احداث شده و مورد بهره برداری قرار گیرد.

انتهای پیام