آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس ، همزمان با روز ملی خلیج فارس با حضور جمعی از چهره های ملی و مقامات استانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در این آیین اظهار داشت : ۱۰ اردیبهشت در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است. خلیج فارس صرفاً یک نام نیست، بلکه هویتی است که تاریخ بسیار کهنی با خود دارد. به اندازه ای اسناد تاریخی خلیج فارس قوی و مهم است که کسی نمی تواند خدشه ای به آن وارد کند. خلیج فارس تاریخ ۵ قرن استکبار ستیزی است که مردم جنوب ایران برای پاسداشت آن جنگیدند و رشادت به خرج دادند.

اسمعیل جهانگیری با ذکر این نکته که خلیج فارس متعلق به تمام ایران است عنوان کرد : نمی توانیم از خلیج فارس نام ببریم و از رئیس علی دلواری، ارتش ما و شهدای خلیج فارس، شهید اسدالله رئیسی، شهید اسحق دارا و حسین رنجبری، نام نبریم. خلیج فارس متعلق به تمام ایران است، بنابراین دفاع از حریم خلیج فارس بر تمامی عزیزان ما در سراسر ایران واجب است.

وی بیان کرد : امروزه نیروی نظامی و در رأس آن ارتش ما در حال مدافعت از جغرافیای ایران و حریم خلیج فارس است،  ما اصحاب فرهنگ و هنر وظیفه ای بسیار سنگین تر بر عهده داریم و آن پاسداشت و حفاظت از فرهنگ و هنر خلیج فارس و محافظت از آن برای فرزندانمان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ادامه داد: اصحاب رسانه و خبرنگاران پشتیبانی شایانی در پاسداشت نام خلیج فارس در بخش بین الملل داشتند. این اتفاقات بدون حمایت مقامات ارشد دولتی استان، در رأس آن استاندار محترم و حمایت های همه جانبه نماینده محترم ولی فقیه در استان ممکن نبود.

جهانگیری در پایان ضمن ارائه گزارش دستاوردهای دوره قبل جشنواره اشاره داشت: تألیف و ترجمه کتاب های مرتبط با نام خلیج فارس از برنامه های مهم برگزاری جشنواره خلیج فارس بود. بیش از دویست کتاب برای انتخاب کتاب سال خلیج فارس به دبیرخانه جشنواره رسید که از برخی از برگزیدگان پیش از آغاز آیین اختتامیه تقدیر شد. جشن های مردمی در سراسر استان داشتیم که از شهرداری بندرعباس، شهرداران شهرستان ها، همکاران ستادی، خبرنگاران و هنرمندان کمال تشکر را دارم.

گفتنی است ، این آیین همزمان از شبکه استانی خلیج فارس و چندین شبکه ملی و بین المللی همزمان به شکل پخش زنده روی آنتن بود.

انتهای خبر /