به مناسبت روز جهانی کار و کارگر جشن باشکوهی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس، مجتبی معین وزیری مدیر کل تعاون و رفاه استان هرمزگان، معاونین و مدیران شهرداری و سبزبانان و پاکبان شهرداری بندرعباس در سالن فجر بندرعباس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مهدی نوبانی در این آیین ضمن تبریک روز کارگر به همه کارگران زحمتکش، بیان داشت: دومین سال است که افتخار داریم در خدمت زحمت‌کش‌ترین قشر جامعه باشیم،اگر شما یک روز یا یک ساعت در شهر حضور نداشته باشید نبود شما احساس خواهد شد.

شهردار بندرعباس گفت: تمام تلاش خود را به‌کار بسته‌ایم تا حقوق و بیمه و مزایا به بهترین نحو پرداخت شود؛ تلاش می‌کنیم شرایط بهتر شود.

مهدی نوبانی تصریح کرد: شما کارگران تنظیف و فضای سبز، نمایندگان شهرداری بندرعباس در محلات هستید که در حوزه‌های مختلف به صورت شبانه روز تلاش می‌کنید و از این رو باید با اخلاقی نیکو به برند کل شهرداری بندرعباس تبدیل شوید، چرا که خیلی از مردم شاید دسترسی به شهردار نداشته باشند اما پرسنل و کارگران را مرتبا می‌بینند.

نوبانی عنوان کرد : طبق نظرسنجی‌ که انجام شده اکثر مردم از زحمات پرسنل و کارگران شهرداری در خدمات‌رسانی راضی بودند و ما بازخورد خدمات شما را از مردم دریافت کرده‌ایم.

وی  تصریح کرد: در حوزه پسماند تفکیک از مبدا را آغاز کرده‌ایم و لازم است کارگران تنظیف نیز در این حوزه به فرهنگسازی کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در این آیین با قدردانی از زحمات مجموعه شهرداری در برگزاری این مراسم بیان داشت: این مجلس یک جلسه بسیار متفاوت است و از قداست خاصی برخوردار است. این جلسه برای مجاهدان در دو عرصه خدمت به جامعه و کسب رزق حلال برای خانواده است.

محمد عبادی زاده افزود: به فرموده پیامبر اکرم آن‌کس که برای کسب روزی تلاش می‌کند حکم مجاهد را دارد. افتخار شما همین است که پیامبر اکرم بر دستان کارگر بوسه می‌زند و در هیچ دین و آئینی این همه افتخار برای کارگر وجود ندارد.

امام جمعه بندرعباس ، خاطرنشان کرد : یکی از مجموعه مسائل کارگران امنیت شغلی است؛ کارگر باید در حوزه شغل، احساس امنیت داشته باشد و مسئولان تلاش کنند که این امنیت شغلی برای کارگران فراهم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده مطرح کرد: موضوع بیمه و تأمین اجتماعی از دغدغه های شما کارگران است که معوقات این حوزه به موقع باید پرداخت شود. مسئله دستمزد عادلانه برای طبقه زحمت کش یکی از نکاتی است که به عنوان معضل از آن یاد می‌شود و نیازمند رسیدگی است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: آموزش و مهارت یابی برای ارتقای سطح علمی و مهارتی یک جز مهم است، آموزش باعث می‌شود راندمان و سطح کار کارگران ارزش بالاتری پیدا کند.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه وضعیت پرداخت حقوق کارگران شهرداری نسبت به گذشته بهتر شده است، گفت: پرداخت به موقع حقوق کارگران از جمله مسائل مهم دیگر است، جامعه کارگری به همین اندک حقوقی که می‌گیرند قانع اند و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند که باید سر موقع به دست آنها برسد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ، ادامه داد : مسئله تأمین مسکن کارگری خصوصاً برای افرادی که واجد شرایط اند در اولویت قرار گیرد، توسعه انجمن‌های کارگری برای اینکه بتوانند بدون ترس و واهمه بهتر کار کنند، حذف واسطه‌ها بسیار ضروری است.

امام جمعه بندرعباس اظهار داشت: مسئله ارتقاء شرایط ایمنی و بهداشت کارگران در برخی موارد رعایت نمی‌شود و میبایست به موضوع بهداشت و امنیت کارگران توجه بیشتری صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این مراسم  ضمن گرامیداشت روز کارگر، کارگران را قشری کم توقع و زحمتکش دانست و توسعه‌ی شهر را به تلاش کارگران گره زد.

فاطمه جراره اظهارداشت: پرداخت به موقع حقوق، یکی از دغدغه‌هایی است که همواره کارگران را درگیر خود کرده و از این رو باید اولویت خود را بر رفع این دغدغه معطوف کنیم و شرایطی را ایجاد کنیم که کارگران به جز سختی کار، دغدغه پرداخت حقوق و مطالبات خود نداشته باشند.

جراره بهره‌مندی بیمه تکمیلی را یکی از اولویت‌های شورای شهر بندرعباس دانست و تصریح کرد: در سنوات گذشته هم این موضوع وجود داشت اما متأسفانه به دلیل اینکه بسیاری از کارگران و پرسنل با پایین بودن حقوق‌شان قادر به پرداخت سهم بیمه خود نبودند استقبال خوبی از این امکان صورت نمی‌گرفت، بر همین اساس با برنامه‌ریزی‌هایی که شورای شهر انجام داده است مقرر شده که امسال ۷۰ درصد سهم بیمه تکمیلی کارگران توسط شهرداری بندرعباس پرداخت شود.

وی، اضافه کرد : مسئله آموزش و ارتقاء سطح مهارت آموزی کارگران یکی از موارد مهمی است که باید آموزش کارگران در اولویت باشد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه عنوان کرد: شما کارگران از ارکان توسعه شهر می باشید و زیبایی و تنظیف شهر بندرعباس حاصل تلاش های شبانه روزی شما زحمتکشان است و پرداخت به موقع حقوق و مزایا در اولویت مجموعه شهرداری است.

عبدالرضا حیدری سراجی، افزود: در شورای شهر با تمام توان از شما کارگران عزیز حمایت می کنیم و برای رفع مشکلات در کنار یکدیگر قدم برخواهیم داشت.

گفتنی است، جشن بزرگ روز کارگر برای دومین سال پیاپی با برگزاری برنامه های متنوع در ورزشگاه تختی شهر بندرعباس برگزار شد.

انتهای خبر /