به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، آیین بزرگداشت 18 اسفند و تجلیل از برترین های فهمای شهرستان بندرعباس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز،مدیر ستاد هماهنگی فهمای هرمزگان در این آیین ضمن تبریک ۱۸ اسفند، به یادآوری فلسفه شکل گیری کانون های فرهنگی هنری در مساجد اشاره کرد و گفت: اعضای کانون ها با دستان خالی کارهای ارزشمند و بسیار بزرگ تربیتی ازجمله تربیت نیروی انقلابی برای آینده نظام انجام داده اند.

حجت الاسلام احمد پهلوانی از جوان گرایی، ولایتمداری، انجام کار جهادی، آتش به اختیار و تلاش در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری به عنوان ویژگی های اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد یاد کرد و ابراز امیدواری کرد که جوانان مومن انقلابی عضو کانون ها در عرصه تحقق گام دوم انقلاب و جهاد تبیین نیز بدرخشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هرساله آیین بزرگداشت ۱۸ اسفند با حضور گسترده اعضای کانون ها باشکوه هرچه تمامتر برگزار می شد اما شیوع کرونا ویروس موجب شد تا این برنامه به مدت ۲ سال متوقف شود.

حجت الاسلام احمد پهلوانی اضافه کرد: امسال و با توجه به اینکه شرایط تا حدودی نسبت به قبل بهتر شده است، این آیین به صورت محدود و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و در هر شهرستان به صورت مجزا در حال برگزاری است.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز با تبریک سالروز تاسیس کانون ها، به بازدیدهای مکرر خود از مساجد روستاها و محلات شهری، گفت: در این بازدیدها از نزدیک شاهد فعالیت بدون ادعای اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد بوده ام.

احمد مرادی افزود: کانون های مساجد هیچ گاه معطل اعتبار و حمایت مادی نمی مانند و همواره در طول سال برنامه های فاخری را در حوزه فرهنگ و هنر در دست اجرا دارند.مرادی در مجلس همچنین به تهدیدات فرهنگی دشمن اشاره کرد و گفت: این تهدیدات سن و جنس خاصی را نمی شناسد و محدود به زمان و مکان هم نیست و اگر لحظه ای از بحث تهدید فرهنگی دشمن غفلت شود خسارات زیانبار و جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.وی با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی در حمایت از کانون ها، تصریح کرد: در بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ یکی از دغدغه های مهم نمایندگان در زمینه مباحث فرهنگی، چگونگی حمایت از مساجد بود و علی رغم محدودیت های مالی دولت، در بودجه سال آینده به مساجد توجه ویژه شده است.

مرادی در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت های استان نیز اشاره و عنوان کرد: در نشست ساماندهی فاضلاب و انتقال پساب به صنایع غرب بندرعباس بر موضوع توجه صنایع به مسئولیت های اجتماعی شان تاکید کردم که باید به همه حوزه ها ازجمله حوزه فرهنگ بدون منت کمک کنند و این مطالبه به صورت مستمر پیگیری و دنبال خواهد شد. نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز با بیان اینکه ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نتوانسته ایم مساجد را در طراز انقلاب اسلامی قرار دهیم، گفت: مساجد ما از زمان صدر اسلام خیلی فاصله دارند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده با اشاره به کارکردهای مسجد، افزود: برای پی بردن به کارکردهای مساجد کافی است به مسجد النبی و مسجد کوفه سری بزنیم و ستون های نشانه گذاری شده آنها که نشان از کارکاردهای متنوع خانه های خدا دارد را مشاهده کنیم.

عبادی زاده یکی از مهمترین اتفاقات مبارک در حوزه مساجد را راه اندازی کانون های فرهنگی هنری برشمرد و اظهار کرد: از کانون های فرهنگی هنری به عنوان یکی از ارکان و پایه های مهم مساجد یاد می شود.

وی بر اجرای طرح توانمندسازی محلات با محوریت مساجد تاکید و عنوان کرد: کانون های فرهنگی هنری به عنوان ظرفیتی منحصر به فرد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

عبادی زاده در ادامه از اهتمام ویژه کانون های مساجد هرمزگان به نشر معارف امام سجاد(ع) و ترویج صحیفه، گفت: صحیفه سجادیه برکت و رزق و سفره الهی بود که خدا به مردم استان هرمزگان عنایت کرد و باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا همه مردم از این رزق معنوی ارتزاق کنند و در خدمت اهل بیت(ع) باشند.

وی افزود: همچنان که استان و شهر ما به نام امام سجاد(ع) مزین شده است باید در عمل نیز با تربیت حافظان صحیفه، ترویج فرهنگ قرائت صحیفه، آشنا کردن نسل جوان با ادعیه های امام سجاد(ع)، اجرای برنامه هایی با موضوع دعاهای صحیفه متناسب با دانش کودکان در خدمت اهل بیت باشیم تا بتوانیم جوانانمان را از کجروی نجات دهیم.

مدیر موسسه فرهنگی اندیشه های اسلامی سجادیه نیز گفت: معتقدیم که چیزی به نم بن بست در کارهای فرهنگی وجود ندارد و اگر باور قلبی داشته باشیم و تنها به خدا تکیه کنیم راهکار برون رفت از موانع و مشکلات را نشانمان خواهد داد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی لبخندان افزود: راز عبور از بن بست های فرهنگی ترویج اموزه های دینی و قرآنی و فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) است.

در این آیین از ۳۰ نفر از ائمه جماعات، مدیران و رابطین کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان بندرعباس تجلیل به عمل آمد.گفتنی است؛ در حال حاضر یکهزار و ۶۰ کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد استان هرمزگان فعالیت می کنند.

انتهای پیام