مدیر امور بین الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس از پیوستن اتاق بندرعباس به زنجیره اعتبار بخشی گواهی مبدا به عنوان دومین اتاق کشور بعد از اتاق تهران خبر داد و گفت: این مهم با پیگیری های مکرر اتاق بازرگانی بندرعباس و همکاری کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، مدیر امور بین الملل اتاق بازرگانی بندرعباس،در این رابطه اظهار داشت: اتاق هایی که به این زنجیره می پیوندند مجاز به استفاده از برچسپ معتبر کیفیت بین المللی فدراسیون جهانی اتاق های بازرگانی در فرم گواهی مبدا صادره خود هستند که این مهم جایگاه اتاق را به عنوان مرجع ذی صلاح در صدور گواهی مبدا تقویت می کند.

شیما کریمی افزود: نزدیک به ۲۰ اتاق بازرگانی در زنجیره اعتبار بخشی گواهی مبدا عضویت دارند که پیوستن به این زنجیره ساختار یکپارچه ای را بین اتاق های بازرگانی سراسر دنیا به وجود می آورد.

وی تصریح کرد: با پیوستن به این زنجیره علاوه بر تامین امنیت بالا و امکان استعلام الکترونیکی گواهی های مبدا صادره برای کلیه مخاطبان از اتلاف وقت، توقف محموله های صادراتی در گمرکات مقصد و در نتیجه بروز ضرر و زیان احتمالی برای صادرکنندگان جلوگیری به عمل می آید.

این مقام مسئول یادآور شد: اتاق بازرگانی بندرعباس با پیوستن به این زنجیره علاوه بر مزایای عنوان شده به خط مشی های بین المللی در زمینه صدور گواهی مبدا جهت یکپارچه سازی با اتاق های بین المللی دست می یابد.

کریمی همچنین دسترسی به وب سایت تهیه گواهی مبدا ICC با تاییدیه آنلاین، جلوگیری از اسناد جعلی، دسترسی به بسترهای نرم افزاری گواهی مبدا، سریع تر شدن فرآیند تایید اعتبار و امنیت بالا را بخشی از مزایای پیوستن به زنجیره اعتبار بخشی گواهی مبدا عنوان کرد.

کریمی یادآور شد: اگر هم یک درصد در روند صدور گواهی مبدا خطایی صورت گیرد، صاحب کالا با بیمه ای مشخصی که برای این زنجیره در نظر گرفته شده است می تواند خسارت خود را دریافت نماید.

وی اضافه کرد: این اقدام به ارتقا جایگاه اتاق بازرگانی بندرعباس در سطح بین الملی کمک شایانی می کند و نام و لوگوی اتاق بازرگانی بین المللی در گواهی صادره درج خواهد شد.

کریمی همچنین تسهیل و اطمینان در دریافت و صدور گواهی مبدا برای گمرک و اتاق بازرگانی کشور هدف و جلوگیری از تخلف را از مهم ترین مزایای پیوستن به این زنجیره عنوان کرد.

مدیر امور بین الملل اتاق بازرگانی بندرعباس بیان داشت: رعایت خط مشی های اتاق بازرگانی بین المللی در صدور گواهی مبدا و تعهد در رعایت بند k کنوانسیون کیوتو از جمله نقاط عطف پیوستن به این زنجیره جهانی است.

وی بیان داشت: تلاش ها و برنامه ها برای ارتقا جایگاه اتاق بازرگانی بندرعباس در سطح بین الملل با حمایت های ریاست اتاق بازرگانی بندرعباس همچنان ادامه دارد و امید است بتوانیم استان را را در بخش بین الملی به جایگاه واقعی خود نزدیک سازیم.