اتاق بازرگانی بندرعباس در حالی چهل و چهارمین نشست شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی را برگزار کرد که در این نشست شخصیت های کشوری همچون وزیر ارتباطات و مسوولان استانی همچون نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و استاندار هرمزگان و مدیران اجرایی حضوری پررنگ داشتند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، رییس اتاق بازرگانی بندرعباس در این نشست با ارائه گزارش عملکرد یک ساله اتاق بازرگانی بندرعباس اظهار داشت:گفت: اتاق بازرگانی بندرعباس به عنوان نماینده پارلمان بخش خصوصی در واقع محلی است برای چانه زنی با نهادهای دولتی و برطرف ساختن مشکلات و موانع پیش روی بازرگانان است.

محمدرضا صفا افزود: اتاق بازرگانی بندرعباس در دور نهم فعالیت هیات نمایندگان با شعار اتاق شیشه ای و شفاف وارد میدان کارزار شد و خوشبختانه هم اکنون در مسیر تحول قرار دارد.
وی اظهار داشت: در یک سال و نیم اخیر اتاق بازرگانی بندرعباس توانسته است دغدغه بسیاری از بازرگانان، کشاورزان، صنعت گران و معدن کاران و تولیدگران عرصه های مختلف را برطرف نماید.

صفا اظهار داشت: در برهه کنونی که تجار با قوانین یک شبه و دست و پاگیر فرصت های حضور جانانه در بازارهای هدف را از دست می دهند، اتاق بازرگانی بندرعباس توانسته است با تشکیل کمیسیون ها تخصصی مشکلات را ریشه یابی و به بحث و بررسی بگذارد و در نهایت موانع و چالش های اصلی را به صورت کارشناسی شده به شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی به ریاست استاندار هرمزگان تقدیم و بتواند مشکلات بازرگانان را با اخذ مصوبات طلایی تا حدودی برطرف نماید که جا دارد از همین تریبون از تلاش ها خالصانه و تعامل بی نظیر استاندار هرمزگان و معاونان شان قدردانی نمایم.

صفا اظهار داشت: اتاق بازرگانی بندرعباس اینک به جایگاه واقعی خود دست یافته است و امروز با افتخار اعلام می کنم که ما در تمام جلسات مهم اقتصادی استان صاحب کرسی ثابت و حق رای هستیم.

رییس اتاق بازرگانی بندرعباس با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی صدور کارت بازرگانی در یک سال و نیم گذشته که در حال حاضر تعداد کارت های بازرگانی در دور نهم فعالیت هیات نمایندگان به ۱۴۷۸ کارت رسیده است؛ خاطرنشان کرد: رشد ۱۰۰ درصدی بخش آموزش، تحول شگرف در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی، پیوستن به زنجیره جهانی گواهی مبدا و رشد ۵۰ درصدی صدور گواهی مبدا، تشکیل ۱۲ کمیسیون تخصصی و ۱۰ تشکل کلیدی و مهم و رشد ۱۰۰ درصدی در این دو بخش، پیگیری و رفع مشکلات فعالا ن اقتصادی و تولیدکنندگان در بخش های مختلف تا حصول نتیجه، رفع و پیگیری مشکلات مالیاتی بازرگانان از طریق استانداری، نمایندگان مجلس و دیوان محاسبات تنها بخشی از عملکرد اتاق بازرگانی بندرعباس در دور نهم فعالیت هیات نمایندگان تاکنون بوده است.

وی گفت:، درحال حاضر رتبه اتاق بازرگانی بندرعباس از سی و چهارم در بین ۳۴ استان به رتبه ۱۷ رسیده و در بخش شورای گفتگو نیز از رتبه بیست و دوم به ۱۳ رسیده ایم که تمام این دستاوردها در عرض مدت کوتاهی با تلاش مجموعه اتاق بازرگانی بندرعباس و تعامل بسیار خوب مسوولان استان و به ویژه استاندار هرمزگان به دست آمده است.

صفا گفت: همچنین در شاخص برگزاری جلسات شورای گفتگو در بین ۳۴ استان به مقام چهارم کشوری دست یافته ایم.

وی ابراز داشت: هرمزگان که به عنوان ایران کوچک و دروازه اقتصادی کشور از آن یاد می شود، دارای ظرفیت های مهم و طلایی در بخش های صنعتی، کشاورزی، شیلات، معدن، تجارت و گردشگری و خدمات است که جایگاه محصولات این استان باید در بازارهای اروپایی تقویت شود.

به گفته صفا، اتاق بازرگانی بندرعباس در دور نهم فعالیت هیات نمایندگان عزم راسخی برای گسترش روابط بین المللی با هدف دسترسی و تقویت جایگاه خود و دستیابی به بازار کشورهای هدف داشته است که برگزاری وبینار با کشورهای افغانستان، پرتغال، سنگال، چین، قزاقستان و در آینده نه چندان دور با کشورهای عضو اکو با محوریت معرفی ظرفیت های استان خود گواهی است برا ین مدعاست.