امام جمعه اهل سنت بندرعباس از اتباع خارجی ساکن در هرمزگان خواست تا در پویش واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل که از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حال اجراست مشارکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، شیخ یوسف جمالی در نشست مشترک سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هزمزگان و مدیرکل اتباع خارجی استانداری هرمزگان با بیان اینکه کادر درمان در چند سال اخیر برای سلامت انسان ها از زندگی خوشان گذشتند و از جان مایه گذاشتند، افزود: الان شاید شرایط راحتی داشته باشیم اما عبور از سختی های ابتدایی دوران کرونا حاصل تلاش کادر درمان است که در صف اول مقابله با این ویروس بودند.

وی افزود: ما همواره باید قدردان کادر درمان باشیم که سهم ویژه ای در نجات جان انسان ها از این ویروس داشتند و با تمام وجود در اوج کرونا فعالیت کردند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس با بیان اینکه اجرای طرح واکسیناسیون کرونا باعث محافظت از جان انسان ها شد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در شرایط کنونی پویش واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل برای اتباع خارجی ساکن ایران آغاز کرده که امیدواریم از این طرح استقبال شود.

به گفته وی، اجرای این طرح در ابتدا حافظ سلامت و جان فرد متقاضی و بعد از آن کل جامعه است و ضرورت دارد تا اتباع ساکن هرمزگان در دریافت این واکسن ها مشارکت فعالی داشته باشند.

شیخ جمالی در ادامه با بیان اینکه انسان ها باید قدردان سه سلامتی که شارع هم به آن اشاره کرده است باشند، تصریح کرد: اگر به اصول مبانی شرعی نگاه و مطالعه کنیم، شارع در پی مراقبت از سه بخش خرد، روان و جان انسان هاست که اساسیات حیات است.

وی افزود: انسان برای اینکه بتواند ابتکار و خلاقیت داشته باشد و حیات را به پیش ببرد نیازمند حفاظت از خرد خود است؛ از سوی دیگر اگر روان انسان ها درگیر باشد می تواند اضطراب های فردی و اجتماعی ایجاد و یک زندگی ناهنجار را برای خود و دیگران ایجاد کند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس با تاکید بر مراقبت از سلامت جان انسان ها گفت: سلامت جان انسان در اولویت است و اگر جسم سالم نباشد خرد و روان هم نمی توانند سالم باشند.

انتهای پیام