استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه تسهیلات کم بهره برای خرید ادوات صیادی به صیادان اعطا می‌شود ، گفت : بسته لایروبی بنادر هرمزگان تدوین شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی در دیدار با نمایندگان تعاونی های صیادی هرمزگان اظهار داشت : اقتصاد دریا محور یکی از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری است که هرمزگان می تواند در این زمینه با توجه به پتانسیل خوبی که دارد نقش آفرینی کند.
وی افزود: صید و توجه به صیادان بومی جزو اولویت‌های مهم ما در استان است و برای حمایت از جامعه صیادی در سطح استان آمادگی وجود دارد.
استاندار هرمزگان گفت: یکی از مهمترین مواردی که جامعه صیادی استان باید به آن توجه کند لزوم اتحاد و انسجام و دوری از اختلافات است تا بتوانند با ایجاد یک اتحادیه استانی حرفهای خود را بهتر به گوش مسئولان برسانند.
وی تصریح کرد: اگر این اتحادیه صیادان شکل بگیرد حاضریم مجوزهای صیادی اخذ شده را به اتحادیه بدهیم تا این اتحادیه با شناختی که از صیادان دارد، نسبت به توزیع مجوزها اقدام کند.
دوستی گفت: اتحادیه متمرکز و یکپارچه که بتواند جامعه صیادان استان را خوبی نمایندگی کند می تواند روی مجلس و دولت هم تاثیر گذار باشد و خواسته‌های این جامعه پر تلاش زودتر محقق می شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد تولید استان در حوزه شیلاتی مربوط به صید و صیادی و ۱۰ درصد مربوط به آبزی پروری است اظهار داشت : ما در مجموع در سطح استان ۳۵۰ هزار تن در سال تولید داریم که فقط ۱۰ درصد از این میزان مربوط به پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو در مزارع است و باقی تامین ماهی و میگوی ما از طریق صیادی انجام می شود.
استاندار هرمزگان گفت: با توجه به این ظرفیت خوب و برای تقویت ذخایر آبزیان، زیستگاه‌های مصنوعی را در غرب استان ایجاد کردیم و ایستگاه تقویت ذخایر نیز با تامین اعتبار در حال نصب می باشد و کار مطالعه احداث زیستگاه مصنوعی در شرق نیز در حال انجام است. نماینده عالی دولت در هرمزگان با اشاره به گرانی ادوات صیادی گفت: در راستای کمک به صیادان آمادگی داریم تسهیلات کم بهره برای خرید ادوات صیادی به صیادان اعطا کنیم.
وی در پایان با تاکید بر اینکه هرمزگان ۶۳ بندرگاه تجاری و صیادی کوچک و بزرگ دارد از برنامه ریزی برای لایروبی این بندرگاه ها خبرداد و افزود: بسته لایروبی بنادر تدوین شده که همه بنادر لایروبی شوند، امیدواریم در بودجه سال ۱۴۰۲ این مسئله را بتوانیم بگنجانیم و کار به نتیجه برسد.
گفتنی است ، در این جلسه نمایندگان تعاونی‌های صیادی استان نیز به بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود در حوزه صیادی پرداختند و از استاندار هرمزگان درخواست کردند نسبت به پیگیری و حل این مشکلات همکاری کند.

انتهای خبر