نهصد و 57 نفر از جمعیت روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بیان این که توسعه ارتباطات در روستاها باعث کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا می شود ، گفت : با ارتقای سایت تلفن همراه از نسل دوم به نسل سوم و چهارم، دسترسی ۷۷ خانوار و با احداث یک سایت تلفن همراه نسل چهارم هفتصد و ۲۱ نفر از جمعیت روستا نشین استان به شبکه ملی اطلاعات فراهم شد.

احد قویدل فرد افزود : این پروژه از محل طرح خدمات اجباری روستایی (USO) اجرا و با احداث یک سایت نسل چهارم روستاهای آوین سفلی و علیا جمعاً با ۸۶ خانوار و جمعیتی معادل دویست و ۹۴ نفر جمعیت و مهدی آباد از توابع شهرستان فین با یکصد و ۲۱ خانوار و جمعیتی معادل چهارصد و ۲۷ نفر همچنین با ارتقای سایت تلفن همراه در روستای پتکنان شهرستان بندرعباس ۷۷ خانوار و ۲۳۶ نفر جمعیت روستایی از شبکه ملی اطلاعات بهره مند شدند.

قویدل اضافه کرد: اعتبار پروژه مذکور با مبلغی بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال از محل طرح خدمات اجباری روستایی (USO) تامین شده است.

وی تصریح کرد : توسعه زیرساخت های مورد نیاز برای ارائه خدمات الکترونیکی در حوزه های مختلف کسب و کار، توسعه خدمات الکترونیکی در حوزه های مختلف از قبیل آموزش، سلامت، کشاورزی، گردشگری، توانمندسازی زنان و قشرکم درآمد در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته، از جمله دستاوردهای توسعه ارتباطات در این مناطق خواهد بود.

انتهای خبر /