مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اتمام عملیات اجرایی طرح اطفاء حریق بنادر مسافری شهید حقانی و هرمز تا پایان فصل تابستان ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، علیرضا محمدی کرجی‌ران با اشاره به اتمام عملیات اجرایی طرح اطفاء حریق بنادر مسافری شهید حقانی و هرمز تا پایان فصل تابستان امسال، اظهار داشت: این طرح در راستای سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی در جهت تامین ایمنی محوطه‌های عملیاتی در بنادر مختلف و رونق صنعت گردشگری استان در سال ۱۴۰۰ کلید خورد.

محمدی پیش بینی کرد با اتمام ساخت و به آب اندازی ۲ پانتون شناور  برای نصب پمپ های آتش نشانی و اجرای ۲ هزار و ۴۰۰ متر لوله شبکه اطفا حریق و همچنین ۵۴ عدد تجهیزات مربوطه شامل هیدرانت، برج مانیتور، هوز باکس و هوز ریل، این طرح تا پایان تابستان امسال در هر دو بندر شهید حقانی و هرمز به بهره‌برداری کامل برسد.

به گفته وی، پانتون‌های شناور با طول و عرض ۵,۵ در ۹.۵ متر، ارتفاع ۱.۵ متر و وزن تقریبی ۲۳ تن با استفاده از یک پل دسترسی به طول ۲۱.۵ متر ساحل متصل و عملیات به آب‌اندازی این پانتون‌های شناور با استفاده از دو جرثقیل ۲۵ تن انجام شده است.

 محمدی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از سیستم‌های یاد شده در بنادر شهید حقانی بعنوان بزرگترین پایانه مسافری کشور و هرمز، سطح ایمنی این بنادر مطابق با استانداردهای ایمنی و آتش نشانی ارتقا یافته و گام بزرگی در جهت تامین ایمنی لازم  در این دو بندر مسافری مهم استان هرمزگان برداشته  خواهد شد.

انتهای پیام