رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس پس از ديدار با مديركل امور مالياتي که محمد آشوری تازیانی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در آن حضور یافت با بیان اینکه عوارض و مالیات بر ارزش افزوده یکی از منابع مهم درآمدی شهرداری‌ها است، عنوان کرد: مبلغ ارزش افزوده شهر بندرعباس همانند امسال نسبت به سال قبل افزایش خوبی خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ،  فاطمه جراره با اشاره‌ به اینکه شهرداری بندرعباس باید اولویت ها را در بودجه ۱۴۰۲ مورد توجه قرار دهد، ادامه داد: قطعا در سال جدید طبق برنامه ریزی و سیاست های شورا بخشی از بودجه شهرداری مخصوصا درآمدهای قانونی همچون ارزش افزوده جهت عمران و آبادانی مناطق کم برخوردار هزینه می شود بنابراین شهرداری مکلف شده نگاه ویژه ای به بافت فرسوده شهری داشته باشد.

جراره، توسعه و افزایش سرانه فضای سبز، تکمیل پایانه مسافربری، احداث پروژه شهر بازی، احداث سالن های ورزشی ویژه بانوان، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بالاخص تاکسیرانی و بازگشایی معابر در محلات کم برخوردار از جمله اولویت های بودجه ۴٨٠٠ میلیاردتومانی سال ۱۴۰۲ برشمرد.

وی تاکید کرد: ارزش افزوده سال ۱۴۰۱، افزایش ۱۲۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته که علی رغم مصوبه و تاکیدات شورا برای هزینه کرد در پروژه های عمرانی این امر محقق نشد که انتظار می رود شهردار نسبت به این موضوعات و هزینه کرد بخش عمده ای از سهم ارزش افزوده اخذ شده ماهیانه رو در سال جاری به پروژه های عمرانی و اولویت دار شهری اختصاص دهد و نه کارهای سطحی و جزئی تا شهروندان عزیز با توجه به پرداخت مالیات شاهد تحولات چشم گیری در توسعه شهری، احداث پروژه های ماندگار و درآمد پایدار در شهر بندرعباس باشند.

نماینده هرمزگان در شورای عالی استانها ، خاطرنشان کرد: سهم ماهیانه ارزش افزوده تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۱ واریزی به شهرداری بندرعباس بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

رییس شورای شهر بندرعباس ، مطرح کرد :  در صورت پرداخت ٢ هزار میلیارد تومانی سهم آلایندگی شهرداری بندرعباس که جلسات متعددی مبنی بر پرداخت آن انجام شده و در جلسه مذکور نیز پیگیری لازم صورت گرفت تحول بزرگی در توسعه شهری و افزایش سرانه فضای سبز اتفاق خواهد افتاد.

انتهای خبر /