مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به وضعیت هشدار جوی و دریایی از اواخر هفته جاری، از کلیه دریانوردان و گردشگران دریایی خواست در شرایط حاد پیشرو از دریاروی در مناطق بحرانی جدا اجتناب کرده و توجه خود را به پیام ها و هشدارهای هواشناسی معطوف کنند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، علیرضا محمدی کرجی‌ران، در خصوص وضعیت هشدار جوی و دریایی در روزهای پیش‌رو اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های هواشناسی، شاهد بارش تدریجی باران از روز چهارشنبه تا اواسط هفته آینده در استان خواهیم بود.

محمدی ،در خصوص اقدامات پیشگیرانه این اداره کل نیز گفت: با توجه به شرایط حاد پیشرو و پیش‌بینی حجم زیاد بارش باران و رخداد تندبادهای لحظه‌ای، به تمامی مدیران بنادر اعلام شده تا نسبت به رعایت دقیق الزامات ایمنی و پیشگیرانه اهتمام داشته و به کلیه شرکت‌های کشتیرانی و تعاونی‌ اعم از باری، صیادی، مسافری و گردشگری دریایی نیز در مورد شرایط نامناسب جوی پیش‌رو، اطلاع رسانی شده است.

وی ضمن آرزوی روزهای خوش و پر بارش برای استان هرمزگان گفت: در روزهای پیش رو دریانوردان و گردشگران به توصیه‌ و هشدارهای صادرشده از سوی هواشناسی توجه نموده و برای جلوگیری از وقایع پیش‌بینی نشده و حوادث غیر مترقبه از دریاروی در محدوده‌ها و مناطق بحرانی جدا خودداری کنند.

محمدی ، با تاکید بر این موضوع که شماره تماس ۱۵۵۰ پل ارتباطی دریانوردان با مرکز جستجو و نجات دریایی استان هرمزگان است بیان داشت: این مرکز به شکل شبانه روزی وظیفه دریافت گزارشات شرایط اضطرار را در پهنه آبی استان بر عهده دارد تا پس از دریافت شرایط اضطرار در کوتاه ترین زمان ممکن، نسبت به امدادرسانی اقدامات لازم صورت پذیرد.

شایان ذکر است؛ طبق اطلاعیه هواشناسی هرمزگان، از پایان هفته جاری تا دوشنبه ۱۳ دیماه جریان بارش‌ها سنگین و شدید استان‌های جنوبی به ویژه هرمزگان را در سیطره خود قرار خواهد داد که همراه با این جریان، تندبادهای لحظه‌ای و تلاطم دریا در مناطق دریایی استان نیز پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام