رییس کمیته خدمات شهری و روستایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از اجرای شدن خدمات عمرانی و ترافیکی با اعتبار بالغ بر 30 میلیارد ریال در شهر قشم در ادامه طرح پویش استقبال از گردشگران نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، شاهد ملازم گفت: شاداب سازی سیما و منظر شهری یکی از جلوه های زیباسازی و‌هویت بخشی سیمای بصری شهرها برای استقبال از میهمانان نوروزی است.

ملازم ادامه داد: برای تحقق این هدف، بالغ بر ۵ میلیارد ریال برای عملیات‌جدول کشی و تعویض و مرمت جداول و ۵ میلیارد ریال دیگر نیز برای مرمت و ترمیم نوارهای حفاری و لکه گیری معابر با اولویت خیابان های اصلی و شهرک های مسکونی،در حال انجام میباشد.

وی همچنین از تخصیص چهار میلیارد ریال اعتبار به منظور ترمیم و احداث پیاده روها خبر داد و افزود: سعی کردیم باهدف کاهش هزینه ها، بیشتر اقدامات عمرانی را به سمت مرمت و نگهداشت مینیاتوری معابر ببریم.

ملازم به اقدامات انجام شده در حوزه ترافیکی باهدف تسهیل تردد گردشگران نوروزی و ساکنان، افزایش ایمنی معابر به منظور آگاه سازی و آرام سازی معابر و کاهش تصادفات رانندگی اشاره کرد و عنوان داشت: رنگ آمیزی و خط کشی مسیر عبور عابران پیاده، معابر، سرعت گیرها و نصب علایم هشدار در دو بخش قراردادی به ارزش هر یک پنج میلیارد ریال در تمام سطح شهر قشم به انجام رسیده است.

به گفته وی، گاردریل های اتوبان خلیج فارس و میدان علم و صنعت نیز با ارزشی بالغ بر یک میلیارد ریال، مرمت و تعویض شده است.

رییس کمیته خدمات شهری و روستایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم بر ارتقا ایمنی ترددهای جاده ای به عنوان یکی از وظایف این کمیته تاکید کرد و گفت: به همین منظور حدد دو میلیارد ریال نیز صرف نصب تجهیزات ترافیکی مانند استوانه های ترافیکی، مرمت سرعتگیرها و چراغ های چشم گربه ای شده است.

ملازم در پایان خاطر نشان کرد: در همین راستا و با توجه به درخواست های مکرر مردمی و‌ همچنین اجرایی نمودن مصوبات شورای عالی ترافیک،  به منظور ارتقا سطح ایمنی شهروندان و جلوگیری از بروز صدمات جانی، پل عابر پیاده اتوبان خلیج فارس در حدفاصل دانشگاه پیام‌نور، به ارزش تقریبی ۳ میلیارد ریال، مرمت، ساماندهی و‌ رنگ آمیزی شد.

گفتنی است، ستاد اجرایی خدمات سفر یک تشکل کشوری است که از آذر ماه ۱۳۹۶ در منطقه آزاد قشم آغاز به کار کرده و درحال حاضر در قالب ۱۲ کمیته، برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران نوروزی، فعال است.

این ستاد در تمام طول سال به برنامه ریزی برای میزبانی از گردشگران نوروزی می پردازد. روسای کمیته ها و اعضای این ستاد از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه هر سال، در محل ستاد، استقرار دایمی یافته و به صورت شبانه روزی مشغول ارائه خدمت به گردشگران و مسافران جزیره زیبای قشم می باشند.

انتهای پیام