فرماندار پارسیان با همراهی امام جمعه شهرستان پارسیان و معاون و حراست فرمانداری از آب شیرین کن منطقه ویژه اقتصادی پارسیان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، در این بازدید با اشاره به اینکه “خط محرم” توانسته آب برخی مناطق شهرستان را تأمین کند بیان داشت:اما هنوز تأمین آب در برخی مناطق شهرستان دغدغه ماست لذا امیدواریم با تکمیل طرح احداث آب شیرین کن منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر که الحق و الانصاف اخیرا شتاب بیشتری گرفته و جای تقدیر و تشکر هم دارد،مشکل آب شهرستان به طور کامل حل شود و ما دیگر در این شهرستان دغدغه تأمین آب را نداشته باشیم.

وی تاکید کرد:اولویت اول این آب شیرین کن بعد از تامین آب صنایع مستقر در منطقه ویژه،باید آب شرب شهرستان پارسیان باشد چرا که اهتمام به مسئولیتهای اجتماعی و کمک به حل مشکلات مردم ساکن در این منطقه است تا اثر اجرای طرح های توسعه ای و عمرانی را در زندگی‌ خود بهتر احساس کنند.

در ادامه دکتر علامه،مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان،ضمن تقدیر و تشکر از سرمایه گذاران و پیمانکار این پروژه عظیم،با اشاره به اینکه اجرای طرح آب شیرین کن در سال جاری بسیار سرعت گرفته و پیشرفت فیزیکی خوبی داشته بیان داشت:تکمیل این طرح از دغدغه تأمین آب آشامیدنی مردم شهرستان پارسیان می‌کاهد که این موضوع را با سرمایه‌گذار مطرح کرده و به توافق رسیده ایم.

وی افزود: ابتدا قرار بود بخشی از آب این آب شیرین کن به منطقه لامرد برود که با توجه به این دغدغه بحق شما فرماندار ساعی و مردم‌ خوب شهرستان پارسیان، مسیر عبور خط انتقال آب تغییر داده شد و خط انتقال پس از خروج از این منطقه به سمت شرق شهرستان رفته و به همه شهرها و روستاها آبرسانی می‌کند و سپس از این شهرستان خارج شود.

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بَر پارسیان تصریح کرد: سرمایه‌گذار برای این منظور نقشه برداری مسیر لوله گذاری را هم انجام داده است و آب براساس اعلام نیاز امور آب استان و آب منطقه‌ای هرمزگان به شهرها و روستاهای پارسیان اختصاص داده می‌شود.

وی یادآور شد: حجم شیرین سازی آب در مرحله اول اجرای این طرح ۱۰۰ هزار متر مکعب در روز است که با افزایش تقاضا و مصرف در مراحل بعدی افزایش خواهد داشت.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در پایان ابراز امیدواری کرد این آب شیرین کن در اوایل سال ۱۴۰۵ آماده بهره‌برداری و استفاده شود که قطعا با احداث آن روح تازه ای به کالبد منطقه ویژه و سرمایه‌گذاران ایجاد خواهد شد.

پایان خبر/