استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه مردم هرمزگان از فرصت سنددار کردن منازل در بافت‌های فرسوده استفاده کنند گفت :‌ فرمانداران مردم را برای دریافت سند منازل مسکونی در بافت‌های فرسوده ترغیب کنند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، در این جلسه مدیران حوزه شهر و شهرسازی و فرمانداران گزارشی از آخرین روند اجرای طرح باز آفرینی شهری در ۸ شهرستان استان شامل بندرعباس ، بندرخمیر ، حاجی‌آباد ، بندرلنگه ، بستک ، رودان ، میناب و جاسک ارائه دادند.

مهدی دوستی در این جلسه با تاکید بر لزوم اجرای مصوبات ستاد بازآفرینی شهری از سوی فرمانداران و شهرداران گفت : در شهرستان‌های هدف ، فرمانداران بایستی یک محله را به عنوان پایلوت اجرای این طرح مهم مشخص کنند و پس از بازگشایی معبر در محله مورد نظر ، نسبت به تعریف طرح‌های مرتبط با بازآفرینی شهری و احیای محلات اقدام کنند.

وی افزود : در طرح‌های تعریف شده باید توسعه محلات در آینده، بازسازی مدارس و مساجد، ساخت پارک و زمین ورزشی مد نظر باشد تا به بهبود سرانه‌ها منجر شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به اجرای طرح بازآفرینی شهری در محله اسلام آباد بندرعباس به صورت پایلوت گفت : اجرای این طرح در محله اسلام آباد موفقیت آمیز بود و می‌تواند به عنوان الگوی بازآفرینی شهری در محلات مختلف و بافت‌های فرسوده استان معرفی شود.

دوستی تصریح کرد : در شهر بندرعباس بنا به پیشنهاد شهردار این شهر و با همراهی فرماندار سه محله جدید شامل نایبند جنوبی، کمربندی و طلابند در طرح بازآفرینی شهری گنجانده خواهند شد و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب اجرای طرح در این محلات نیز با جدیت دنبال شود.

وی گفت : فرمانداران برای اجرای این طرح اولویت بندی محلات را انجام دهند و در شهرستان‌هایی که در طرح بازآفرینی قرار نگرفته‌اند فرمانداران موطف هستند پیشنهادات خود به همراه محلات مورد نظر را در جلسه بعد ستاد ارائه دهند تا بتوان پس از پالایش ، این شهرستان‌ها و محلات مشخص شده را در برنامه هفتم توسعه گنجاند و از سال آینده مسئله بازآفرینی در این شهرستان‌ها نیز آغاز شود.

دوستی ادامه داد : در اجرای طرح مسئولان مرتبط تلاش کنند بودجه تخصیص یافته را صرف تامین زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله فاضلاب کنند و برای تأمین سایر موارد از جمله ساخت زمین چمن و ایجاد پارک از طریق فروش و یا واگذاری زمین منابع خود را کسب کنند.

وی در ادامه بازآفرینی شهری را یک اولویت مهم برشمرد و گفت: دیگر مسئله مهم در حوزه این بافت‌ها سنددار کردن منازل مسکونی مردم است ، مردم در شهرستان‌ها به ادارات راه و شهرسازی و در بندرعباس به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و سند ملکی خود را با حداقل شرایط دریافت کنند.

استاندار هرمزگان با اشاره به فراخوان‌های متعدد صادر شده برای تحقق این امر گفت : سنددار کردن منازل مسکونی موجب تحول در مناطق حاشیه‌ای می‌شود و لذا باید فرمانداران با اطلاع رسانی درست به مردم زمینه استقبال گسترده تر مردم در این طرح مهم را فراهم سازند.

انتهای پیام