کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده شهرستان سیریک با محوریت گزارش اقدامات اعضای ستاد مدیریت بیماری کرونا، بسیج سلامت نوروزی و بررسی علل و عوامل مرگ و میر کودکان زیر 5 سال بر اثر سوانح و حوادث در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور سایز اعضا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک در ابتدای جلسه گزارشی از روند بیماری کرونا در شهرستان ارائه داد و از دستگاه های اجرایی و شهروندان خواست تا با رعایت پروتکل های بهداشتی از شیوع بیماری کرونا پیشگیری کنند.

کاوه محمد امینی با اشاره به اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در ایام تعطیلات نوروز گفت: طرح تشدید نظارت بازرسین بهداشت محیط در ساعات اداری و غیر اداری و روزهای تعطیل از تاریخ ۱۵ اسفندماه شروع و تا  15 فروردین سال آینده با هدف کنترل عوامل محیطی به منظور پیشگیری و کاهش بار بیماری ناشی از ویروس کرونا اجرا می شود.

وی با تاکید براینکه با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروزی، فعالیت اماکن عمومی، تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن تفریحی و بین راهی افزایش می یابند افزود: بازرسین بهداشت محیط در در این ایام بصورت ویژه مسئولیت نظارت، بازرسی و تامین شرابط بهداشتی را عهده دار خواهند شد.

کارشناس مسئول سلامت محیط و کار شبکه بهداشت شهرستان سیریک گفت: طرح تشدید سلامت نوروزی با هدف پیشگیری و قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا و نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن حساس و بین در شهرستان با حضور نیروهای بهداشت محیط و نمایندگان اداره صمت، اتاق اصناف،فرمانداری و پلیس اماکن عمومی تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

زینب آتین با اشاره به همکاری سایر ادارات و شهروندان در رعایت اصول بهداشتی و آموزش همگانی افزود: اماکن حساس شامل فروشگاههای مواد غذایی،ماهی فروشی ها و فرغ فروشی ها،قصابیها، رستوران ها و کبابی ها،شیرینی و آجیل فروشی ها،اغذیه فروشی ها،نانوای های،آرایشگاهها و مساجد در این مدت بصورت مستمر توسط کارشناسان بهداشت محیط بازدید خواهند شد.

مسئول واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت شهرستان سیریک در خصوص اهمیت کاهش مرگ و میر کودکان و اقدامات انجام شده در این خصوص مطالبی بیان کرد و گفت: سلامت کودکان امروزه آنچنان از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است که به عنوان یک شاخص مهم و اساسی در حوزه سلامت مطرح است.

لطیفه حیدری زاده با اشاره به لزوم بررسی وضعیت شاخص های مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال جهت تعیین وضعیت موجود و برنامه ریزی و مداخلات پیشگیرانه افزود: پیشگیری از مرگ های قابل اجتناب و ارتقای سطح سلامت کودکان امری ضروری است و اجرای این امر را نیازمند تلاش مضاعف همکاران و ادارات مرتبط دانست .

رئیس کارگروه اجتماعی،فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده شهرستان سیریک با تاکید بر اینکه سلامت مردم در اولویت اول امور قرار دارد، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و پیشگیری از شیوع این بیماری در شهرستان، همکاری و همراهی مردم در مهار این بیماری یکی از اصلی ترین رکن پیشگیری و مهار بیماری است.

احمد جمالدینی بر تداوم همکاری و همراهی شهروندان در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در شهرستان تاکید کرد و افزود: در تعطیلات نوروزی با توجه به شیوع بیماری کرونا هیچ خدماتی به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه نخواهد شد و هیچ مسافری اجازه نصب چادر در پارک ها، بوستان ها و ساحل ندارند.

جمالدینی تصریح کرد: با نزدیک شدن ایام تعطیلات نوروزی و افزایش فعالیت اغلب اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع ، عرضه و فروش مواد غذایی، نظارت بر اینگونه مراکز و اماکن از حساسیت بیشتری برخوردار می شود لذا ضرورری است همچون سالهای گذشته بمنظور حفظ سلامت شهروندان و ارتقای ایمنی مواد غذایی ،برنامه ریزی و همکاری لازم جهت اجرای هر چه بهتر طرح بسیج سلامت نوروزی صورت پذیرد.

فرماندار شهرستان سیریک تاکید کرد: ما در هر شرایطی نسبت به تامین سلامت کودکان وظیفه داریم و لذا باید رسالت خود را به معنای واقعی انجام داده و مشکلات مربوط به مرگ و میر کودکان را با اهتمام و جدیت مرتفع سازیم.