سرپرست منطقه دو شهرداری بندرعباس از اجرای هفته نخست طرح جمع آوری لوازم مستعمل منزل در محلات فرودگاه قدیم، نایبند جنوبی و نخل پیرمرد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مهدی احمدی گفت: هر سال با نزدیک شدن به  نوروز سنت زیبای خانه تکانی توسط شهروندان انجام می شود، این سنت برای استقبال از بهار است و برگرفته از تازگی و نو شدن است.

احمدی با بیان اینکه یکی از مسائلی که همکاران ما در معاونت خدمات شهری با آن مواجه هستند رهاسازی وسایل مستعمل خانگی‌ست که با توجه به نزدیک شدن به نوروز این موضوع بیشتر به چشم می خورد و برای پیشگیری از نامناسب شدن چهره محلات و شهر اقدام به راه اندازی طرح خانه تکانی شده است و در این طرح به محلات مختلف اطلاع رسانی می شود که در زمان مشخص وسایل بدون استفاده خود را در مکان‌های تعیین شده بیرون بگذارند تا همکاران ما اقدام به جمع آوری آن‌ها کنند.

وی در خصوص هدف از راه اندازی این طرح گفت: مشارکت‌جویی، مشارکت‌پذیری و حضور حداکثری شهروندان در اقدامات و فعالیت‌های شهرداری از مهم ترین اهداف این طرح است.

احمدی گفت: طرح خانه تکانی با همکاری فعالانه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس برگزار می شود و در این طرح آموزش‌های لازم به کودکان به واسطه نمایش، بازی‌های مشارکتی و … داده می شود.

وی افزود: تلاش ما در انجام چنین برنامه هایی داشتن نقشی مشارکت‌جویانه و تسهیل‌گرانه است چراکه بر این باور هستیم که هرچه مشارکت مدنی در برگزاری برنامه‌های مختلف شهری افزایش یابد، تأثیرگذاری آن نیز بیشتر خواهد بود.

احمدی در خصوص نحوه اطلاع رسانی این طرح به محلات ابراز کرد: اطلاع رسانی این طرح توسط آموزشگران انجام می‌گیرد و نحوه تبلیغات در هر محله با توجه به بافت آنجا متفاوت است و اقلام تبلیغاتی شامل پوستر، بنر و تراکت برای اطلاع رسانی در محلات توزیع می شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شاخص های ارتباط در این طرح ارتباط گیری رؤسای نواحی و آموزشگران با مساجد، پایگاه های بسیج، قرارگاه های تحول محلات و معتمدین است.

احمدی ابراز امیدواری کرد: با افزایش هم افزایی میان شهروندان و مدیریت شهری شاهد شهری فعال و خلاق با شهروندانی مشارکت‌پذیر خواهیم شد.

وی در پایان گفت: هفته نخست طرح خانه تکانی در محلات فرودگاه قدیم، نایبند جنوبی و نخل پیرمرد برگزار شد و پنج شنبه این هفته ۱۴ بهمن ماه نیز در کوی شفا، بوستان، چاهستانی‌ها و نایبند مرکزی برگزار می شود و این طرح تا ۱۹ اسفند ماه هر هفته برگزار خواهد شد.

انتهای پیام