مدیر کل شیلات هرمزگان از برگزاری جلسه هم اندیشی طرح های تحقیقاتی شیلاتی با حضور رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان،معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان، معاون پژوهشی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، رئیس گروه میگو شیلات هرمزگان، رئیس گروه بیولوژی و ارزیابی ذخائر پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان آبزیان استان، در محل سالن جلسات اداره کل شیلات هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، عبدالرسول دریایی با اشاره به اجرای طرح پایش عملکرد مولدین داخلی و خارجی در کارگاههای تکثیر میگو و راندمان تولید در مزارع  پرورش میگو استان هرمزگان گفت : این پروژه با همکاری سه جانبه شیلات هرمزگان ، اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان آبزیان استان و پژو هشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان صورت گرفت.

دریایی با بیان اینکه آبزی پروری یکی از روشهای  تامین امنیت غذایی در جهان است گفت : در این طرح مزارعی انتخاب  می گردد که شرایط تغذیه ای ، اکولوژیکی و مکانیزاسیون مناسبی داشته  باشد و از غذای باکیفیت استفاده نمایند.

وی افزود : خوشبختانه در سالهای گذشته با حمایت های استانداری و سازمان شیلات ایران اقدامات قابل توجه ای در حوزه  تکثیر و پرورش میگو در استان صورت گرفته است.

دریایی از تکمیل زنجیره های مختلف یک صنعت به عنوان رمز موفقیت آن یاد کرد و گفت: تامین بچه میگو با کیفیت مورد نیاز مزارع پرورش میگو برای پایداری و توسعه یک ضرورت است.

وی از هم اندیشی با مراکز تحقیقاتی در رابطه با مطالعات جانمایی و مکان یابی سازه های زیستگاه مصنوعی در سطح استان خبر داد و بر لزوم تشکیل کارگروه های تخصصی بازسازی ذخایر آبزیان  جهت ترمیم و ارتقای ذخایر آبزیان با مشارکت پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و دیگر مراکز تحقیقاتی و علمی تاکید کرد.

دریایی برگزاری جلسات مستمر کارشناسی، پایش و رصد ذخایر آبزیان را یک ضرورت خواند و بر بررسی توسعه زیستگاههای مصنوعی در مناطق مطالعه شده  و مطالعه مناطق جدید تاکید کرد.

مدیر کل شیلات هرمزگان همچنین بر توسعه نرم افزار کنترل آمار صید با همکاری جامعه صیادی تاکید کرد.

انتهای پیام