استاندار هرمزگان گفت:اجرای پروژه ساماندهی فاضلاب مطابق برنامه زمان بندی انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، مهدی دوستی به همراه وجیه الله جعفری معاون وزیر صمت و احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از فاز نخست پروژه ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس بازدید کرد.

دوستی در حاشیه بازدید از فاز نخست پروژه ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس اظهار داشت: ما در شهر بندرعباس دو چالش در بخش صنعت و بخش خانگی داشتیم در بخش خانگی بحث فاضلاب سلامت مردم و محیط زیست را خطر انداخته بود.

وی افزود: یک چالش دیگر نیز در بخش صنعت داشتیم و آن هم تامین شرکت‌های صنعتی و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی استان بود که برای ساماندهی هر دو چالش نیاز بود یک طرح راهبردی اجرایی شود.

دوستی گفت: پروژه ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس و انتقال پساب تصفیه شده به صنایع غرب بندرعباس طرح جامعی برای حل دو چالش یاد شده است و هم می‌تواند مشکل زیست محیطی شهر را حل کند و هم آب صنایع را تامین خواهد کرد.

وی تصریح کرد: فاضلاب شهر بندرعباس هم به دریا آسیب میزد و از سوی دیگر با ایجاد بوی نامطبوع به گردشگری این شهر نیز آسیب وارد می‌کرد که انتظار می‌رود با اجرایی شدن این طرح، این مشکلات کاهش خواهد یافت.

دوستی گفت: این طرح، دغدغه استان و خواست چند ساله مردم است تاکنون سرعت پیشرفت خوبی داشته و امیدواریم طبق برنامه زمان‌بندی به پایان برسد و فازهای بعدی نیز به سرعت اجرایی شود و از صنایع غرب بندرعباس که در این طرح برد برد مشارکت کردند تقدیر می‌کنم.

گفتنی است فاز اول طرح ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس شامل عملیات تکمیل مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ انتقال پساب است که تاکنون طبق برآوردها حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام