مدیر شهرداری منطقه سه بندرعباس، آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های در حال اجرای رفع نقاط آبگیر را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، علی پاسلارزاده در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی سطح این منطقه اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی و زیرساختی، نقش اساسی در توسعه و گسترش شهر دارد که در همین راستا، اجرای چند پروژه به منظور دفع آبهای سطحی در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

وی افزود: از پروژه‌های مهم زیرساختی در حال اجرا، که با اجرای آن شاهد تغییرات چشمگیری از مدیریت بحران در زمان‌های بارش باران خواهیم بود، احداث چند کانال‌ به منظور دفع آبهای سطحی است.

مدیر شهرداری منطقه سه بندرعباس خاطرنشان کرد: تاثیرات زیربنائی و موثر این پروژه‌ها که هم اکنون توسط منطقه سه شهرداری بندرعباس به سرعت در حال انجام است، اهمیت قابل‌توجهی دارد و رضایتمندی بیشتر شهروندان را بدنبال دارد.

پاسلار زاده گفت: بی‌شک با اتمام این پروژه‌ها مشکلاتی از جمله ورود آب‌های سطحی حاصل از بارش باران به داخل  منازل مسکونی و مغازه‌ها و همچنین آبگرفتگی معابر اصلی و فرعی تا حد قابل توجهی رفع می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: هدایت روان‌ آبها به صورت کامل از طریق این کانال‌ها امکان‌پذیر بوده و از بروز وقایع ناگوار جلوگیری می‌کند.

وی با اظهار اینکه اجرای هفت پروژه دفع آبهای سطحی در این منطقه به طور همزمان در حال انجام است، عنوان کرد: احداث کانال دفع آب‌های سطحی در کوچه مهیار ۲۴ به طول ۱۴۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال، کانال بلوار راه آهن(محله مینابی ها) به طول ۵۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال، کانال دفع آبهای سطحی کوی ملت(ملت۳۱)، کوچه ملوان یک پشت بیمارستان صاحب الزمان (عج) و میدان شهداء ورودی کوچه پونه یک آغاز شده است.

وی اضافه کرد: همچنین پیش از این نیز، احداث کانال آب‌رو بلوار دانشمند سورو و کانال جهانبار منتهی به بلوار امام سجاد (ع) شروع شده بود که اکنون به ترتیب با پیشرفت فیزیکی ۹۰ و ۸۰ درصد به سرعت در حال انجام است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کانال حاشیه بلوار پاسداران حد فاصل درب سازمانی نیروی دریایی تا درب هدیش، کانال ورودی کوچه دکتر ابراهیمی (امیرآباد)، کانال دفع آبهای سطحی کوچه بسیج ۱۸ دیگر پروژه های این منطقه به منظور دفع آبهای سطحی است.

  • نویسنده : کاظم محمدیان مصمم