رئیس کمیته خدمات شهری و روستایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از اجرای 8 طرح نورپردازی با اعتبار 23 میلیارد ریال و نصب دو‌ پایه پرچم 70 متری به ارزش 15 میلیارد ریال در ادامه طرح پویش استقبال از گردشگران نوروزی در جزیره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، شاهد ملازم با اعلام آمادگی جزیره قشم برای پذیرایی از گردشگران نوروزی گفت: با توجه به استقبال و حضور مردم و گردشگران در ساعات شب در سطح شهر و لزوم توجه به زیست شبانه و در راستای زیباسازی و ارتقاء سطح امنیت، نقاط تاریک شهر شناسایی و برای نورپردازی اولویت بندی شد.

ملازم ادامه داد: به منظور کاهش هزینه و مصرف انرژی، متناسب با موقعیت جغرافیایی، طراحی ها و آنالیزهایی صورت گرفت. به گفته وی، در این طرح ها میدان امام قلی، سه راه سرخس، میادین حافظ و گل ها به ارزش تقریبی چهار میلیارد ریال، نورپردازی شد.

وی همچنین از تخصیص اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال برای اجرای طرح های نورپردازی کمپ پارک آفتاب افزود: هدف اجرای این نورپردازی ها، افزایش فضاهای قابل استفاده تفریحی در ساحل جنوبی جهت غنی سازی اوقات فراغت برای قشموندان و گردشگران نوروزی است.

ملازم افزود: در ادامه این پویش، روشنایی بوستان جنگلی تازه احداث فاز دو گلستان با نصب پایه چراغ و ایجاد شبکه و تاسیسات شهری نیز با ارزش ۶ میلیارد ریال تامین شد که با اجرای آن، محور خیابان جمهوری، حدفاصل شهرک گلستان که یکی از نقاط بی دفاع شهری بود، روشن شد.

وی با اشاره به اجرای نورپردازی ۱۰۰ نفر نخل بلوار جمهوری، حدفاصل مجتمع سیتی سنتر تا کمپ آفتاب دو و طراحی و اجرای چندین تونل نور به طول ۱۰۰ متر در بلوار ولیعصر و نخل زرین گفت: برنامه ریزی برای اجرای این طرح ها، با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در دست اقدام است که به زودی به مرحله اجرا درخواهد آمد.

* نمایش اقتدار ملی در قشم با نصب دو‌ پایه پرچم ۷۰ متری به ارزش ۱۵ میلیارد ریالی

وی همچنین به جانمایی دو نقطه برای به اهتزار درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: این اقدام به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و در راستای ارج نهادن به هویت اقتدار ملی صورت گرفته است.

ملازم یادآور شد: دو پایه پرچم ۷۰ متری و با ابعاد پرچم ۲۰ در ۱۰ به ارزش ریالی ۱۵ میلیارد ریال در دو نقطه مرتفع شهر قشم جانمایی و ‌تا قبل از شروع سال نو نصب و اجرا می شود.

وی همچنین در راستای مصوبات کمیته اجرایی خدمات سفر و تاکیدات دستور مدیرعامل سازمان در خصوص ارائه خدمات مطلوب رفاهی و دسترسی آسان گردشگران با بهترین شرایط و در کمترین زمان ممکن افزود: به منظور تحقق این دستور بر اساس درخواست‌های بهره برداران، نقاطی در بوستان ها و کمپ پارک ها برای استقرار غرفه های خدماتی جانمایی شده است.

رییس کمیته خدمات شهری و روستایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از آغاز به کار رسمی این غرفه ها تا قبل از سال نو خبر داد و گفت: متقاضیان می توانند بعد از گذراندن مراحل قانونی، نسبت به انعقاد قرارداد با سازمان اقدام نمایند.

انتهای پیام