رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: استان هرمزگان طی هفته جاری میزبان سران کشورهای عضو اکو هست و در واقع این اجلاس آینده نگری اقتصادی برای ایران محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، محمدرضا صفا اظهار داشت: این اجلاس علاوه بر اینکه به تقویت دیپلماسی منطقه ای، همکاری های اقتصادی و روابط با همسایگان کمک می کند دستاوردهای بسیاری خوبی برای استان هرمزگان به دنبال خواهد داشت که بازدید از ظرفیت های استان در بخش بندری در این سفر نیز می تواند به توسعه روابط تجاری ما با این کشورها کمک شایانی کند.

صفا افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از پایه گذاران این سازمان و جایگاهی که در سطح منطقه دارد طبیعتا می تواند به عنوان یک عضو اثر گذار نقش آفرینی کند.

وی تاکید کرد: برنامه های اتاق بازرگانی هرمزگان برای سفر سران اجلاس برگزاری ضیافت همراه با سخنرانی شخصیت های اقتصادی استان  و همچنین برگزاری نشست سفرا با فعالین اقتصادی در زمینه های آبزیان، ترانزیت و کشاورزی است که امید است شاهد دستاوردهای خوبی در این بخش ها باشیم.

صفا در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اتاق بازرگانی هرمزگان در دور نهم  فعالیت هیات نمایندگان با تعامل خوب دستگاه های دولتی به ویژه استاندار هرمزگان در بخش روابط بین الملل توانست کارنامه قابل قبولی ارائه دهد که کسب رتبه سوم در بخش تجارت خارجی خود گواهی است بر این مدعا.

وی بیان داشت: در حال حاضر اهمیت بخش خصوصی در تقویت روابط بین المللی برای بخش دولتی کاملا مشهود است و بخش خصوصی در استان هرمزگان با تعامل ویژه دستگاه های مربوطه توانسته است جایگاه خود را در استان تقویت و در تصمیم گیری های اقتصادی نقش بسزایی را ایفا نماید.

صفا تصریح کرد: برگزاری وبینار با کشورهای سنگال، پرتغال، هند، دیدار با سفیر تاجیکستان، ایتالیا، قزاقستان و دیدار با سفیر فرانسه،…. از جمله تلاش های اتاق بازرگانی هرمزگان برای گسترش روابط اقتصادی با کشورهای هدف بوده است.

همچنین تشکیل میز تخصصی عمان، میز قطر، میز اوراسیا و میز تخصصی هند، لهستان و پاکستان نیز جهت تسهیل در امور تجاری این کشورها در اتاق راه اندازی شده که آماده پاسخگویی فعالان اقتصادی هستند.

وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر کشورهای توسعه یافته به ظرفیت های تجاری استان هرمزگان به خوبی واقف هستند و امید است برگزاری این اجلاس در استان دستاوردهای بسیار خوبی به دنبال داشته باشد.

 انتهای پیام