سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حال حاضر سه شهرستان بندرعباس، بستک و ابوموسی در وضعیت زرد قرار دارند که با توجه به افزایش شمار موارد مثبت در حاجی آباد، وضعیت این منطقه نیز احتمالا در روزهای آینده زرد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز در هرمزگان، دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: وضعیت شیوع کرونا در هرمزگان در یک روند نزولی قرار دارد اما در برخی از شهرستان ها از جمله حاجی آباد این روند در روزهای اخیر تغییر یافته و وارد موج صعودی شده است.

نوروزیان در خصوص آمار بستری های کرونا در هرمزگان گفت: با بستری شدن ۳۵ تن دیگر در شبانه روز گذشته، شمار بستری های کرونا در استان هرمزگان به ۱۱۱ نفر رسید.

وی بیان داشت: از مجموع بستری های کرونا در هرمزگان ۲۳ تن در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند که حال ۴تن از آنها وخیم گزارش شده است.

نوروزیان تصریح کرد: خوشبختانه روند فوتی های کرونا در استان در روزهای گذشته ثابت بوده و در شبانه روز قبل نیز هیچ مورد فوتی کرونا ثبت نشده و آمار فوتی ها در عدد ۲ هزار و ۴۴۲ باقی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان واکسیناسیون کرونا را از جمله مهمترین دلایل کاهش شیوع این ویروس عنوان کرد و گفت: خوشبختانه هرمزگان شرایط خوبی از نظر واکسیناسیون دارد و تاکنون ۲ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۸۵۰ نفر در استان واکسینه شدند.

نوروزیان یادآور شد: البته واکسیناسیون به تنهایی نمی تواند ایمنی کامل برابر کرونا ایجاد کند و تا بهبودی کامل شرایط و قطع چرخه انتشار ویروس، همه باید پروتکلهای بهداشتی به ویژه زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.