استاندار هرمزگان از احداث بوستان ساحلی دفاع مقدس در ادامه پارکهای ساحلی، توسط شهرداری بندرعباس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، فریدون همتی در بازدیداز از پروژه‌های عمرانی شهر بندرعباس اظهار کرد: بوستان ساحلی دفاع مقدس در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار، در ادامه پارک ساحلی ولایت احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این بوستان المان‌های دفاع‌مقدس به کار گرفته می‌شود، افزود: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته، احیای مجتمع مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار هرمزگان در ادامه این بازدید ضمن بررسی روند احداث بلوار ساحلی جدید که توسط شهرداری در حال انجام است، با قدردانی از تلاش‌های مجموعه شورای اسلامی شهر، شهردار و سایر مدیران مرتبط، خاطرنشان کرد: شهر بندرعباس ظرفیت‌های خیلی خوبی دارد که پس از بررسی بخش‌های مختلف آن، احداث این بلوار در دستور کار قرار گرفت.

استاندار هرمزگان از پیشرفت ۷۰ درصدی این بلوار خبر داد و تصریح کرد: رویکرد این پروژه بزرگ، رونق حوزه گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در این بخش است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بلوار ساحلی به طول ۱۴ کیلومتر و یک بلوار دیگر به طول ۱۰ کیلومتر در حال احداث است، بیان کرد: در مجموع، این پروژه بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار را به خود اختصاص داده است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه امیدواریم این بلوار به زودی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد، گفت: نکته حائز اهمیت در این منطقه، این است که بین بلوار ساحلی جدید و دریا هیچ سازه و تاسیسات دیگری احداث نمی‌شود و تمام ساحل در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

همتی عنوان کرد: به موازات این بلوار ساحلی، بزرگترین پارک شهر بندرعباس احداث می‌شود که در مجموع، این بخش شهر در آینده یکی از پر جاذبه‌ترین مناطق برای گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به دیدارش با وزیر راه و شهرسازی، از مطرح شدن ایده باغ‌شهر باغ ویلایی خبر داد و عنوان کرد: این ایده در حال پردازش است.

اضافه می‌شود، استاندار هرمزگان با همراهی شهردار بندرعباس از محل احداث بوستان دفاع مقدس، بلوار ساحلی بندر، تیاب، بوستان بلوار رجایی، بوستان شهدای اسلام آباد، بارارچه صنایع دستی، بوستان اولویت پنجم(جنب بندر مسافری شهید حقانی)، بوستان ساحلی صدف و میدان میوه و تره‌بار بازدید کرد.